חיפוש

איזה צימרים מתאימים לחברה החרדית

כל הישראלים אוהבים לצאת מדי פעם לחופש ולהתרענן מהטירוף של חיי היום יום. בשנים האחרונות הצימרים הפכו למובילים בתחום הנופש, אפילו יותר ממלונות. אם בעבר אנשים נסעו בעיקר למלונות, היום כולם מבינים את היתרונות שיש בצימרים: אתם נמצאים לבד עם המשפחה ולא יחד עם עוד המון אנשים זרים, האווירה אינטימית יותר, ויש גמישות רבה בהתנהלות מול בעל הצימר, דבר שבמלון לא יכול להתקיים.

במלון למשל יש שעות קבועות לכל ארוחה, ומי שלא יגיע בהן לא יוכל לאכול. בצימר לעומת זאת אתם יכולים לקבוע בעצמכם מתי בא לכם לאכול, והאם אתם רוצים לצאת לאכול בחוץ, להזמין אוכל לצימר, או להכין בעצמכם ארוחה.

 

צימרים לציבור החרדי

גם הציבור החרדי אוהב לנפוש ולהתרענן בצימרים, אבל כאשר מחפשים צימרים לחרדים ישנם כמה דברים מסוימים שעליהם צריך להתעכב. זה לא סוד שאורח החיים החרדי שונה מזה של הציבור החילוני, ולכן יש להם דרישות מסוימות מהצימרים. אז אם אתם שייכים לציבור החרדי ומחפשים צימרים שמתאימים לכם, הכנו לכם כאן מדריך קצר שבו תמצאו את הדגשים שכדאי לברר בנוגע לצימר.

צימרים לחרדים

מטבח וכשרות

כמעט בכל הצימרים שיש בישראל תוכלו למצוא מטבח גדול ומאובזר ברמה גבוהה יחסית. אם אתם מתכננים לאכול בצימר ולהכין בו ארוחות, חשוב מאוד לבדוק ולהבין מהי רמת הכשרות של הכלים. נסו להבין האם יש הפרדה בין כלים בשריים לחלביים, ומה בדיוק בישלו במכשירי החשמל שבמטבח. אם בעל הצימר לא בטוח, תמיד אפשר להביא כלי מטבח ובישול מהבית, רק כדאי לדעת מראש מה צריך להביא.

 

סביבה דתית

כדאי לבדוק קצת מהו אופי היישוב שבו נמצאים הצימרים. כדאי לבדוק האם יש בית כנסת במרחק הליכה מהצימר, והאם מתנהלות בו 3 תפילות ביום באופן קבוע. בנוסף כדאי לבדוק מהי האווירה במקום והאם הוא מתאים לציבור החרדי. ביישובים דתיים גם המסעדות ובתי הקפה יהיו בדרך כלל כשרים, מה שיקל על ההתנהלות מבחינת אוכל.

צימרים לחרדים

שבת

חשוב מאוד לבדוק איך הצימר מתנהל בשבת. כיום יש לא מעט בתים חכמים שהחשמל בהם מופעל מרחוק באמצעות הטלפון, או מקומות שבהם יש גלאי תנועה שמדליקים אור ודלתות חכמות שנפתחות עם כרטיס או עם צ'יפ.

נסו להבין האם ניתן להיות בצימר בשבת מבחינות אלו, והאם יש בו שעון שבת. בנוסף, כדאי לוודא מול בעל הצימר שאתם לא צריכים לעזוב את הצימר ביום שבת, אלא יכולים להישאר בו עד למוצאי שבת ורק אז לפנות אותו.

 

סיכום

אם אתם נמנים על הציבור החרדי ומחפשים צימרים, כדאי מאוד לבדוק היטב את כל הדברים הללו, כדי שלא תשלמו הרבה מאוד כסף, תגיעו לצימר, ותתאכזבו או שתבינו שהוא לא מתאים לאורח החיים שלכם. אבל כדאי לדעת שיש כיום הרבה צימרים שמותאמים לציבור החרדי. חופשה נעימה!

צימרים לחרדים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא