חיפוש

איך בוחרים מדביר?

כמו הרבה בעלי מקצוע, גם מדבירים מגיעים ברמות משתנות של מקצועיות ואיכות שירות. למרות דמיון זה, מקצועיותו של המדביר שמגיע לביתכם יכולה להיות חשובה יותר ממקצועיותו של כל אדם אחר שמגיע לעשות תיקונים בבית, וזאת משום שמדבירים עובדים עם חומרי הדברה – חומרים מסוכנים שחשוב מאוד לדעת להתנהל איתם נכון.

בכתבה זו תוכלו לקרוא על כל השיקולים שצריך לשקול בעת הזמנת מדביר, ובעיקר על החשיבות של בחירה מוקפדת בנושא.

 

למה צריך להקפיד בבחירת המדביר?

ישנן שתי סיבות עיקריות שבגינן חשוב מאוד להקפיד בבחירת המדביר לביתכם. הסיבה הראשונה (והחשובה פחות) היא שהדברה היא דרך מורכב לביצוע – והדברה לא טובה יכולה פשוט לא לעבוד, כאשר הסיבה השנייה חשובה בהרבה – ונוגעת לסיכון הכרוך בהדברת הבית.

 

מורכבות הביצוע:

כפי שנכתב לעיל, הדברה היא פעילות הדורשת התמקצעות רבה בתחום. אנשים רבים רואים את המדביר ככזה שרק מגיע לבית ומפזר חומרים רעילים למזיקים, כאשר בפועל מדובר במלאכת מחשבת הכוללת בתוכה זיהוי של מקום כניסת המזיקים לבית, המלצה על אטימתו ותיקונו אם נדרש, פיזור חומרים במקומות שזוהו כמקומות בעלי סיכון לחדירת מזיקים ועוד.

ביצוע לא נכון של הפעולות הללו יוביל לבזבוז כסף לריק – וצורך להזמין איש מקצוע נוסף תוך מספר שבועות. מדביר בקריות, למשל, יוכל להכיר היטב את אופיים של המזיקים הנפוצים בשטח צפון הארץ, או לחילופין לא לזהותם נכונה, תוך שימוש בחומרים שאינם רלוונטיים עבורם. ההבדל בין שני המדבירים הללו יכול להיתרגם להבדל משמעותי בעלות ובסיפוק מהשירות.

 

סיכונים הכורכים בהדברה:

הסיבה השנייה, והחשובה יותר, לצורך בזהירות בעת בחירת המדביר, היא הסיכונים הכרוכים בהדברה, הכוללים בתוכם בעיקר סיכונים להרעלה ופגיעה בבני הבית בשל שימוש לא נכון בחומרי ההדברה המסוכנים. סיכון זה נובע מאופיים של חומרי ההדברה – חומרים רעילים שנועדו להרחיק ולהרוג חיות מזיקות.

חומרים אלו נדרשים לשימוש במינונים מאוד ספציפיים בכדי שלא יהיו רעילים גם לבני האדם הגרים בבית. הסיכון העיקרי בשימוש במדביר לא מקצועי הוא שייתכן ומדובר באדם שלא מכיר היטב את המינונים הללו, ואף מנסה לכפר על חוסר מקצועיותו במיקום הרעלנים על ידי שימוש במינונים גבוהים יותר של החומר ללא הבנת הסיכון הכרוך בפעולה זו.

 

איך ניתן לוודא שהמדביר שחשבתי לשכור מקצועי?

ישנם שני כללי ברזל לשכירת מדביר מקצועי: תעודות והמלצות. אל תתנו למדביר להיכנס לביתכם בטרם סיפק לכם את שני הרכיבים הללו, ותיזהרו מאוד ממדבירים ש"נעלבים" או מסרבים לספק אותם. מדביר מקצועי לעולם לא יסרב להראות לכם תעודות הכשרה ואחריות, וישמח מאוד לספר לכם על לקוחות מרוצים אחרים.

חשוב גם לשאול את המדביר לגבי החומרים, ולברר ממנו את הסיכונים וההמלצות להתנהלות איתם, כאשר תגובתו תראה לכם כמה הוא מכיר את התחום, ותעזור לכם להתנהל בזהירות.

 

מה חשוב לספר למדביר כשהוא מגיע לבית?

חשוב מאוד לספר למדביר אם יש לכם חיות או ילדים קטנים – שתי אוכלוסיות שרגישות מאוד לחומרי הדברה.

 

לסיכום,

בחירת מדביר היא פעולה שצריכה להיעשות בזהירות המותאמת. אנחנו ממליצים לוודא שכל מדביר שמגיע לביתכם הוא מדביר מומלץ ובעל תעודת אחריות.

 

מַדְבִּיר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא