חיפוש

אילוף כלבים לעשיית צרכים – מהם הדרכים לעשות את זה?

אחד האתגרים הגדולים בקבלת כלב חדש למשפחה הוא אילופו לעשיית צרכים מחוץ לבית. כלב לא מחונך או גור שאינו יודע עדיין היכן מותר והיכן אסור לעשות את צרכיו עלולים לגרום לכם הרבה תסכול והפתעות "ריחניות" ברחבי הבית. לפני שאתם מקבלים לביתכם כלב חדש, חשוב ללמוד על הדרכים הנכונות לאלף אותו לעשיית צרכים מחוץ לבית.

 

מאיזה גיל מתחילים ?

קודם כל, חשוב לזכור שגור קטן בדומה לתינוק אינו יכול לשלוט בשלפוחית השתן שלו, ולכן אינכם יכולים לצפות מכלבכם שיפיק משהו מתהליך האילוף בשלב הזה. אז מתי אפשר להתחיל את תהליך האילוף? בדרך כלל בסביבות גיל ארבעה חודשים שהכלב כבר שולט על שלפוחית השתן שלו ומסוגל להתאפק, כמובן שהגיל להתחלת האילוף תלוי גם בסוג הכלב מכיוון שכלבים גדולים מפתחים את היכולת להתאפק מוקדם יותר מכלבים קטנים. לאחר שהכלב שלכם הגיע לגיל בו אפשר להתחיל אילוף כלבים לעשיית צרכים, כדאי שתכירו את האמצעים העומדים לרשותכם.

 

כלוב 

כלבים בדרך כלל יעדיפו שלא לעשות את צרכיהם היכן שהם ישנים ואוכלים ולכן באמצעות תחימת האזור בו הם נמצאים ניתן לסייע בחינוך לעשיית צרכים בחוץ. הרעיון מאחורי כלוב האילוף הוא שהכלב נמצא בתוכו ומבין שזה המקום בו הוא ישן ואוכל ולכן לא ירצה לעשות את צרכיו מה שגורם לו להתאפק, בעליו של הכלב יוציאו אותו מהכלוב למחוץ לבית על מנת לעשות את צרכיו והכלב יבין בהדרגה בעזרת חיזוקים חיוביים כשהוא מצליח ואמירת "לא!" כאשר אינו מצליח. גדר אילוף פועלת על אותו הרעיון רק שהיא מספקת מרחב יותר גדול ונותנת מקום לאזור שינה, מקום לאוכל ומים ולפדים לאילוף במידת הצורך.

 

גדר אילוף

גם גדר האילוף וגם כלוב האילוף יסייעו באילוף הכלב בתנאי שתדאגו להוציא את הכלב לעשות את צרכיו בזמנים הנכונים, כלב שיישאר זמן רב מידי בכלוב לא יצליח להתאפק דבר שיגרום לתסכול גם לכם וגם לכלב. בכדי שתוכלו להוציא את הכלב בזמנים מתאימים חשוב לתזמן יציאה החוצה לאחר מתן מזון או מים לכלב, לאחר שהגור יאכל יש להוציא אותו לעשות צרכים תוך 20 דקות, לאחר שהגור שתה יש להוציא אותו לעשות צרכים תוך 10 עד 15 דקות. לאחר התעוררות משינה חשוב מאוד להוציא את הכלב, בדומה לבני האדם הגור לא ירגיש שהוא צריך לעשות צרכים בזמן שהוא ישן אך יזדקק לכך בתכיפות כשיתעורר.

 

אם הגור מתקשה להתאפק – יש פתרון

למרות המאמץ הרב כנראה הגור שלכם עוד יתקשה להתאפק, במקרה כזה אפשר להשתמש בפדים לאילוף הנותנים פתרון כאשר הגור זמן רב בכלוב או עדיין מסתגל לאילוף, מטרת הפדים היא שהגור יעשה את צרכיו על הפד במקום מוגדר. הפדים מסייעים כפתרון זמני וחשוב לא להרגיל את הגור להשתמש בפד כדרך קבע ובוודאי שלא להשתמש בהם כתחליף לטיולים.

לסיום, חשוב לקחת את תהליך האילוף בסבלנות וברוגע, להתעצבן יתר על המידה ולנהוג באלימות לא יטיבו עם הגור ויעכבו את תהליך האילוף לכן כדאי לזכור שגם אם זה ייקח זמן, בסופו של דבר אם תפעלו נכונה תגיעו אל היעד שלכם.

כלב על רקע לבן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא