חיפוש

איך לפתח ביטחון עצמי?

איך לפתח ביטחון עצמי כזה שלא תלוי באנשים שסביבי, איך קמתי בבוקר ובמקום הספציפי שאני נמצא בו? האם יש דרך באמת לפתח ביטחון עצמי או שזה פשוט משהו מולד? ממה מורכב ביטחון עצמי? הנושא של ביטחון עצמי מעורר בנו המון שאלות ואלו רק מספר דוגמאות לכך. לחלקנו מדובר בנושא שעושה טוב, ולחלקנו אולי מדובר בנושא רגיש שמזכיר לנו אירועים לא נעימים ומאתגרים. במדריך הקרוב אני הולך לענות על חלק מהשאלות שסובבות ביטחון עצמי.

קודם כל,

 

מה זה ביטחון עצמי?

ביטחון עצמי היא האמונה שלנו בעצמנו, ביכולות, במיומנויות, בחשיבה ובהתנהגות. האמונה כי אנחנו יכולים להתאים את עצמנו למצב, ולהתמודד עם האירועים השונים שנחווה. אדם אם ביטחון עצמי מגדיר באופן שונה מחברו חסר הביטחון את המושגים הצלחה וכישלון.

כך למשל, אדם עם ביטחון עצמי, בחברת אנשים שהוא לא מכיר, ירגיש מספיק בנוח בשביל לפתוח בשיחה, ליצור קשרים, לשתף על עצמו ולשאול אודות אחרים.

כך למשל, אדם עם ביטחון עצמי, שמקבל פרויקט חדש בעבודה, יודע שגם אם הוא מאתגר כרגע, הוא לאט לאט יפצח את הנושא, יעשה את הכי טוב שלו ובסוף כנראה – יצליח.

 

איך לפתח ביטחון עצמי? הינה כמה עקרונות

  1. ביטחון עצמי מתחיל בגישה שונה לחיים

יש הבדל בדרך שבה אדם עם ביטחון עצמי ובה אדם בלי ביטחון עצמי רואים את העולם. הינה כמה דוגמאות:

הגדרה של הצלחה וכישלון

בעוד לאדם חסר ביטחון, אי הצלחה בפעולה מסוימת, יכולה להיות כישלון ולגרום לו לתחושה עמוקה של אכזבה וחוסר יכולת.

לאדם עם ביטחון עצמי, אי הצלחה בפעולה מסוימת, היא בסך הכל עוד הזדמנות ללמוד משהו חדש, להבין למה משהו אולי לא עבד כמו שהוא ציפה ומה אפשר לעשות שונה

בעוד לאדם חסר ביטחון, הצלחה היא הרבה פעמים פשוט "פוקס" שקרה לו. מזל. אירוע חד פעמי. כלומר, לא משהו באמת בזכותו.

אדם עם ביטחון עצמי, מכיר בהצלחות שלו, מעריך את היכולות שלו, ולומד גם מהם.

בעוד אדם חסר ביטחון, נותן את כל הסיבות של למה לא לעשות משהו.

אדם עם ביטחון, ימצא את כל הסיבות למה כן לעשות משהו.

 

  1. ביטחון עצמי הוא משהו שמתעצב לאורך זמן

נקודת מפתח היא ההבנה שביטחון עצמי מתחיל להבנות בילדות. אבל זה לא עוצר שם. יש לנו את היכולת ללמוד, לשנות ולפתח. זה שבעבר לא הצלחנו בנושא מסוים, לא אומר שהפעם לא נצליח.

אז מה עושים? לומדים ומתאמנים!

מבינים שהצלחה היא תהליך, ואם נתמיד לאורך זמן בסוף נצליח!

 

  1. לצבור כלים, ידע וניסיון

כדי לפתח ביטחון עצמי, אנחנו רוצים לפתח מומחיות בתחום מסוים, לפתח קשרים עם אנשים, ללמוד לתקשר בצורה טובה, וללמוד איך להתמודד עם אתגרים שבדרך. בשביל זה אפשר להעזר בקואצ'ר כמו כאן: stronger.co.il/קואצר-מאמן-אישי. או לחילופין, אפשר לקרוא ספרים, לקחת קורסים והכי חשוב – פשוט לנסות.

מוח

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שעון מטבעות ובית
כמה עולה קורס סוכן ביטוח?

השאלה כמה עולה קורס סוכן ביטוח? מעסיקה רבים אשר מעוניינים לעשות הסבה מקצועית ולעסוק באחד המקצועות עם אופק תעסוקתי רחב מאוד בעידן בו לכל אדם

קרא עוד »