חיפוש

איך לשמור על נכס מניב לטווח הארוך

אם יש משהו שמשבר הקורונה לימד אותנו, זה ששום דבר אינו בטוח. לא המשרה שאנחנו עובדים בה, לא החסכונות שלנו, שמהר מאוד התבזבזו להם. רבים מצאו את עצמם שואלים את אותה השאלה "כסף בבנק זה לא מספיק, איפה כדאי לי להשקיע אותו?".

ואם חלק מהאנשים החליטו להשקיע אותו בבורסה (נטילת סיכון לא קטן כאן, בעיקר אם אתם לא בדיוק בקיאים בתחום), חלק גדול אחר מהאנשים חשבו על אופציות אחרות.

האופציה המנצחת הייתה נדל"ן או בתרגום לעיברית המדוברת – קניית נכסים.

גם אתם חושבים על זה אבל מעט מבולבלים מהעניין? באנו לעשות סדר.

 

 יש נדל"ן ויש נדל"ן

קניית נדל"ן זהו תחום מאוד רחב ולהסביר אותו במילים פשוטות ובצורה קצרה, זו משימה מורכבת לא פחות.

לכן, בואו נדבר על הבסיס. ישנו נדל"ן שקונים למטרות מגורים (הדירה או שטח שבו תבנו את הבית המיוחל) וישנו נדל"ן, שנקנה על מנת לשמש בתפקיד נכסים מניבים.

מה הכוונה נכסים מניבים?

 

 נכסים להשקעה

נכסים מניבים הם בעצם נכסים שאנחנו רוכשים, על מנת להשקיע בהם ולקבל חזרה תשואות. אם המילה תשואות אינה מוכרת לכם, נסביר שהתשואה היא בעצם רווח שחוזר אלינו בעקבות ההשקעה. במקרה של נדל"ן למגורים, ניתן להשכיר את הדירה שקנינו ולקבל את התשואות בצורה של שכר דירה מהדיירים שלנו.

אבל האם רק דירות יכולות להיות נכסים מניבים? בהחלט לא.

 

 סוגי נכסים

נכסים מניבים יכולים להיות נכסים פרטיים ונכסים מסחריים.

אם אדם מחליט לקנות מגרש ולבנות עליו חנייה, הרי שמדובר בנכס מסחרי. יש אינספור סוגי נכסים שניתן להשקיע בהם ולקבל תשואות יפות.

 

 האותיות הקטנות בקניית נכסים להשקעה

האותיות הקטנות העיקריות במקרה של קניית נכסים להשקעה, זה הצורך לתחזק את הנכס, אם מדובר בנכס מסחרי, לשם כך לרוב פונים לחברת ניהול ואחזקה שמטפלת בנכס שנקנה.

בנוסף, כולנו מודעים למחירים המעט חסרי היגיון של נכסים פרטיים (דוגמת דירות) ומעטים האנשים שחסכו מספיק כסף ולא יזדקקו לסיוע שנקרא משכנתא.

וכמובן, לא מדובר ברשימה המלאה של אותיות קטנות של התחום.

 

 איך שומרים את הנכס לטווח ארוך?

כאמור, משתמשים בשירותיהם של חברות שמטפלות בעניין ואחריות לא רק לניקיון ותחזוקה של אי אילו דברים שיש צורך לטפל בהם או לתקן אותם, אלא גם אחריות לבטיחות המבנה ולטיפול תקופתי.

 

האם נכסים להשקעה שווים את המאמץ?

אם יש משהו שאפשר "לחתום עליו", זו העובדה שמחירי הנדל"ן נמצאים בעלייה מתמדת זו תקופה ארוכה וזה לא נראה כמשהו שעומד להשתנות, אי שם באופק.

נכון, מדובר בהשקעה שהיא גבוהה, אבל גם התשואה האפשרית, אם ניקח לדוגמא השכרת דירה או מכירת הדירה כעבור זמן מסוים בהתאם לעלייה במחירה, היא תשואה גבוהה וכדאית ביותר.

שעון ומטבעות

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קופת חיסכון
מהן הלוואות חברתיות?

אולי זה מושג שכבר נתקלתם בו בעבר, אך לא באמת הבנת במה מדובר או איך אתם תוכלו לקבל הלוואה כזאת. מדובר בתחום אשר מתפתח במהלך

קרא עוד »