חיפוש

איך מחלקים רכוש בגירושין?

זוגות שנמצאים בהליך גירושין או מתלבטים אם להגיע להליך שכזה, תוהים לא פעם לגבי חלוקת הרכוש. הסיבה לכך די ברורה. כל אחד מבני הזוג רוצה לקחת לעצמו את הדברים היקרים לליבו. במקרים רבים, נוצרים וויכוחים רבים בנושא. שכן, לא פעם, שני בני הזוג אינם מגיעים להסכמות בקלות בכל הנוגע לחלוקת הרכוש. אם אתם רוצים לדעת איך מחלקים את הרכוש בגירושין, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותקבלו את כל המידע שאתם זקוקים לו.

 

הקדמה – הסבר אודות חלוקת רכוש

רגע לפני שנציין את הדרכים האפשריות לחלוקת רכוש, ראוי שנסביר בכמה מילים מה זה בעצם אומר "חלוקת רכוש". מדובר ברכוש משותף שבני הזוג צברו ביחד עם השנים. במושג "רכוש" נכללים הדברים הבאים:

  • נכסים משותפים
  • עסק משותף (במידה וקיים)
  • ריהוט
  • ממון
  • קרנות פנסיה וכו'

 

 אפשרות ראשונה – חלוקת רכוש בהתאם להסכם ממון

ישנה המלצה גורפת לחתימה על הסכם ממון בקרב זוגות נשואים או זוגות שידועים בציבור. מדובר בחתימה על הסכם שכזה בשלב מוקדם ביותר של היחסים בין השניים. במרבית המקרים, ממליצים לערוך את ההסכם לפני או מיד לאחר החתונה. חתימה על הסכם ממון בשלב מוקדם תאפשר לבני הזוג לחלק את הרכוש בהתאם לנכתב בהסכם זה.

ישנו יתרון משמעותי בחתימה על הסכם שכזה מכיוון שהוא ברור, מקיף ולא משאיר מקום למחלוקת. זו הסיבה לכך שבמרבית המקרים, חתימה על הסכם ממון מביאה למצב של חלוקת רכוש נוחה יותר בעת גירושין. שכן, הצדדים יודעים בדיוק מה כל אחד מהם צפוי לקבל.

 

אפשרות שנייה – חלוקת רכוש ללא הסכם ממון

על בני זוג שלא חתמו מראש על הסכם ממון חל הסדר איזון משאבים כפי שמפורט בחוק. לפי הסדר זה, צריך לערוך חלוקה שוויונית של הרכוש בין בני הזוג. כאשר המטרה שבאה לידי ביטוי בעת החלוקה הזו היא לצמצם אפשרות של חוסר שוויון ולהביא בסופו של דבר למצב של איזון כלכלי בין שני בני הזוג. במצב שכזה, חשוב מאוד לפנות אל עורך דין לענייני משפחה כדי לקבל ליווי מקצועי בעת ההליך.

 

איך אפשר לדעת אם מדובר בעורך דין משפחה מומלץ?

בשתי האפשרויות שצוינו לעיל יש צורך בהסתייעות מצד עורך דין משפחה. אלו הפונים אל עורך דין שכזה, צריכים להיות בטוחים כי מדובר בעורך דין מומלץ, בעל ניסיון רב בתחום, המלצות רבות וכמובן, התמחות מתאימה. כדי שתוכלו לדעת שאתם מגיעים אל עורך דין שעומד בכל הקריטריונים הללו, עליכם לערוך חיפוש באמצעות אחת או יותר מהפלטפורמות הבאות:

  • בירור עם חברים או קולגות שהסתייעו בעבר בעורך דין זה
  • כתיבת פוסט ברשתות החברתיות שמבקש הכוונה

 

לסיום

עד כאן המדריך הנוגע לחלוקת רכוש בגירושין. כעת, אתם יודעים את כל הפרטים כך שנותר לכם לפעול בהתאם.

רכוש מחולק בגירושין

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כיצד מתבצע תהליך קבלת ירושה
כיצד מתבצע תהליך קבלת ירושה?

רבים הם האנשים שצפו במהלך חייהם בסדרות וסרטים שהציגו כדרך אגב את ההתמודדות עם תהליך קבלת ירושה. שכן, מדובר בעניין מורכב שעשוי להוביל לא פעם לסכסוכים בין

קרא עוד »
העו_ד המושלם לתיק הפלילי שלך
העו"ד המושלם לתיק הפלילי שלך

כשמדובר בהתמודדות עם אישומים פליליים, מציאת עורך הדין המושלם יכולה לעשות את כל ההבדל בתוצאות התיק שלך. עורך דין פלילי מיומן ומנוסה יכול לספק לכם

קרא עוד »