חיפוש

איך מכינים פתיתים בריאים לילדים?

לא יודעים מה להכין למשפחה? מחפשים מאכל טעים, בריא, משביע ופשוט להכנה? בכתבה הבאה נסביר לכם איך מכינים פתיתים בריאים שמתאימים לכל המשפחה ויסדרו לכם ארוחה

מושלמת, משביעה, טעימה ומזינה.

כמעט כל ילד אוהב פתיתים, זהו מאכל טעים ופשוט להכנה שאף פעם לא נמאס ממנו. אך, לצערנו הערך התזונתי של הפתיתים אינו גבוה וכאשר מכינים אותם בצורה הרגילה הם אינם בריאים במיוחד ומכילים ברובם פחמימה עמילנית נטולת נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים. לכן, אם אתם מעוניינים להכין פתיתים לילדים שלכם, עליכם להקפיד להכין אותם בצורה בריאה וכך להפוך אותם למזינים ובריאותיים.

על מנת לעשות זאת, יש לבצע מספר שינויים מרכזיים בתהליך ההכנה של הפתיתים.

ראשית, נשתמש בפתיתים שאינם עשויים מקמח חיטה לבן אלא בפתיתים מקמח כוסמין מלא או מקמח חיטה מלא. בעזרת הפתיתים הללו נקבל יותר ויטמינים וסיבים תזונתיים שתורמים לפעילות של מערכת העיכול ולניקוי הגוף מרעלים.

בנוסף, נשתמש בכל המתכון בשמן זית שעשיר בחומצות שומן חד בלתי רוויות שתורמות לבריאות הלב ולפעילות תקינה של כלי הדם. כמו כן, נוסיף לפתיתים ירקות בריאים בעלי ערך תזונתי גבוה כגון: כרובית, עגבניות וגזר.

 

מצרכים

מעט שמן זית לטיגון

2 שיני שום קצוצות

1 בצל קצוץ

3 גזרים מגוררים

פלפל אדום חתוך דק

1/2 כרובית מופרדת לפרחים קטנים

כוס עדשים (ניתן להשתמש בעדשים מכל הצבעים)

כוס וחצי פתיתים

מלח, פפריקה מתוקה ופלפל שחור גרוס

לפני שאתם מתחילים בהכנת הפתיתים, עליכם לוודא שיש ברשותכם את כל המצרכים הנחוצים למתכון. חשוב לוודא זאת מראש וכך להימנע מתקלות והפתעות במהלך ההכנה. מתכון זה יספק לכם פחות או יותר 4 מנות של פתיתים בריאים, אם אתם מעוניינים בכמות גדולה או קטנה יותר עליכם לשנות את הכמויות בהתאם.

 

אופן ההכנה

עבור הכנת תבשיל זה לא דרוש מאמץ מיוחד או השקעת זמן רב. מדובר במתכון פשוט מהיר שיספק לכם מנה טעימה ובריאה תך זמן קצר. ברם, חשוב להקפיד על מעקב מדויק אחר ההוראות הבאות על מנת להכין את התבשיל בצורה הנכונה ולקבל פתיתים טעימים שישמחו את הילדים שלכם.

חממו סיר עם מעט שמן זית ולטגן בו את הבצל מספר דקות, עד שיגיע להזהבה. לאחר מכן, הוסיפו את שיני השום ולטגן אותם במשך חצי דקה עד שתריחו את ניחוח השום. הוסיפו ירקות, עדשים, 4 וחצי כוסות מים רותחים ותבלינים על פי המראה והטעם.

חכו עד לרתיחה, הנמיכו מעט את האש וחכו 10 – 15 דקות עד שהעדשים יתבשלו. הוסיפו את הפתיתים לתבשיל, בשלו על אש נמוכה כרבע שעה עד שתראו שהפתיתים מבושלים.

מומלץ להעביר לצלחת יפה ולהגיש לילדים לצד טחינה, ממרח לימונים כבושים או סלט עגבניות.

קורנפלקס

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא