חיפוש

איך מנקים מערכת השקייה?

מערכת השקייה היא אחד הפיתוחים החכמים ביותר בכל מה שקשור לחקלאות בכלל, ולחקלאות ביתית בפרט. מערכת השקייה מאפשרת גם למי שלא עוסק בחקלאות ביום יום שלו, ושלא תמיד זוכר להשקות את הצמחים, לגדל עציצים או גינה יפה ופורחת בבית, בלי לחשוש שהצמחים שלו ימותו כי הוא שכח להשקות אותם כמה ימים.

מערכת השקייה היא מערכת משוכללת, אבל כזו שגם דורשת תחזוקה וניקיון שוטפים. אם יש לכם מערכת השקייה חשוב מאוד שתקפידו על ניקיון סדיר שלה, ואם אתם לא יודעים איך בדיוק צריך לעשות את זה אז הגעתם בדיוק למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר וברור על ניקוי מערכות השקייה.

 

מהי מערכת השקייה?

מערכת השקייה היא פיתוח נהדר שמטרתו היא להשקות צמחים בבית או בגינה באופן אוטומטי. המערכת מופעלת על ידי מחשב שמתוכנת כך שהוא יודע בדיוק איזו כמות של מים כל צמח צריך לקבל, ומתי הזמן הכי טוב לבצע את ההשקייה.

למחשב מחובר שיבר מים ראשי שמזרים את המים בצינורות דרך ברזים חשמליים לאורך כל הצמחים ומספק להם את כמות המים המתאימה בזמן הנכון. לכל מערכת השקייה יש גם מסנן שנועד למנוע מלכלוכים להיכנס למערכת. כיום ניתן להשיג מערכות השקייה בשלל גדלים, החל ממערכת השקייה לצורך גידול הידרופוני ביתי ועד מערכת השקיה לגינה.

מערכת השקיה

מדוע מערכת השקייה מתלכלכת?

המים שזורמים במערכת ההשקייה מכילים חומרים שונים שנוטים לשקוע ולהצטבר על קרקעית הצינורות ובמחברים. המשקעים הללו יכולים להביא למצב שבו זרימת המים במערכת נחסמת או מואטת, מה שפוגע כמובן בהתפתחות של הצמחים. לעתים גם מתפתחות צורות חיים שונות במים שעומדים במערכת. מסיבה זו חשוב מאוד להקפיד על ניקיון של המערכת.

 

איך מנקים מערכת השקייה?

בכל שנה כאשר מתחילה עונת ההשקייה חשוב לבצע את הניקיון באופן יסודי בלי לחפף. בשלב הראשון יש לשטוף את כל חלקי המערכת. הפעילו אותה בלחץ מלא, ואז לפתוח את הקצוות של כל הצינורות עד שיצאו מהם רק מים נקיים.

בשלב הבא נשתמש בחומר ניקיון ייעודי למערכת השקייה. מדובר על חומר שאנו מזרימים אל תוך המערכת והוא מסיר את כל המשקעים והאצות שעלולים להצטבר זה. חומר ניקוי ייעודי למערכות השקייה גם לא פוגע בצמחים ואינו מזיק לסביבה.

מערכת השקיה

על מה חשוב להקפיד בניקיון מערכת ההשקייה?

קודם כל חשוב מאוד להקפיד לבצע את הניקיון אחת לפרק זמן קבוע ובצורה יסודית. שימו לב שאתם משתמשים בחומר ניקיון שמתאים למערכות השקייה, וכמובן עובדים לפי כללי הבטיחות כדי לשמור על עצמכם. בנוסף, כדאי להקפיד מדי פעם לבדוק את המסנן ולוודא שהוא תקין ושלם.

 

סיכום

ניקוי מערכת ההשקייה הוא חלק בלתי נפרד מתחזוקת הגינה שלכם. אם אתם רוצים שהמערכת תמשיך לחסוך לכם עבודה וזמן, אתם צריכים להקפיד לטפל בה כמו שצריך.

מערכת השקיה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא