חיפוש

איך תדעו שהכסף שהולך על הפסיכולוג שווה את זה?

כאשר אנו הולכים לפסיכולוג או לכל מטפל אחר, ההוצאות שאנו משקיעים בטיפול אינן נמוכות ולמעשה פגישות שבועיות מגיעות לאלפי שקלים בחודש ועשרות שקלים בשנה. הבריאות הנפשית שלנו היא החשובה ביותר בחיינו ושווה להוציא עליה כמה שצריך. אך איך נדע שהכסף שווה את זה, ושהטיפול שאנו מקבלים הוא באמת המיטבי והיעיל עבורנו. מטופלים רבים מסתובבים עם תחושת אי סיפוק ואכזבה מן הטיפול, וחשים כי הכסף הרב שהם מוציאים אינו משתלם. כדי לדעת באמת האם הכסף משתל ומה כדאי לעשות בנושא – לפניכם הכל על איך תדעו שהכסף שהולך על הפסיכולוג שווה את זה?.

 

מה הוא טיפול יעיל וטוב ששווה את הכסף שלכם?

אצל מטופלים רבים עולה השאלה האם הטיפול שהם חווים הוא יעיל ושווה את הכסף, או שהוא רק מהנה ונחמד עבורם. זו שאלה חשובה שחשוב לשאול, וכדאי להישאר ביקורתיים ומודעים לאורך הטיפול כדי להבין האם הוא מתאים וטוב עבורכם או שכדאי לכם לעצור אותו. למעשה, כל שיפור נפשי שחל באמצעות הטיפול – הוא כבר שווה את הכסף. אין הגדרות ברורות שיגדירו מתי הטיפול שווה ומתי הוא לא, כל טיפול שעושה לנו טוב, שאתם מצפים לו ומרגישים חזקים יותר – שווה את הכסף וכדאי להמשיך אתו אם הוא ממשיך לתת לכם כלים. במידה ואתם חשים צורך בפסיכולוג אחר ויעיל, בקרו באתר על הספה וחפשו פסיכולוג שמתאים לצרכים שלכם.

 

מה יעזור לכם להבין האם הטיפול שווה בשבילכם?

כל טיפול הוא אינדיבידואלי, והשווי שלו והיעילות שלו תלויה בכל אחד ואחד, ומשתנה מאדם לאדם. לכן יהיה קשה לנסח כלים ברורים אך לפניכם מספר נקודות למחשבה שיעזרו להבין האם הטיפול הפסיכולוגי שווה את הכסף או לא:

 

1. שיפור תחושתי ופחות קושי

במידה והתחושה כללית השתפרה מאז הטיפול, וממשיכה להשתפר מטיפול לטיפול, מדובר כנראה בפגישות ששוות את הכסף, שכן אין משהו ששווה יותר מאשר שיפור תחושתי ופחות קושי נפשי בחיים. נסו להבין אם אתם נהנים ללכת לטיפול פשוט בגלל הקשר הקרוב עם המטפל וההרגל, או שאתם באמת ממשיכים להשתפר ולהתפתח. הנאה מהטיפול אינה מספיקה ומגיע לכם לחוש שיפור והתפתחות עם כל יום.

 

2. שינוי בבחירות ובסטנדרטים

לפני הטיפול ולפני התהליך, היו לנו סטנדרטים ובחירות מסוימות, שהלכו יד ביד עם העובדה שאנו במצב נפשי בו אנו חשים צורך בסיוע. לאחר זמן מה יחד עם המטפל הפסיכולוגי, עלינו לחוש שיפור מסוים ובהתאם שינוי בהתנהלות. במידה ושיפרתם לטובה את הסטנדרטים והבחירות מדובר בפריצת דרך ובשינוי משמעותי וטוב בחיים, שיכול להצביע על טיפול משמעותי.

 

3. אתם מרגישים יותר טוב עם עצמכם

במידה ומאז תחילת הטיפול אתם מרגישים טוב יותר עם עצמכם, שמים את עצמכם בעדיפות הגבוהה ונמצאים במקום שלם ויציב יותר, ניתן לומר שהטיפול היה אפקטיבי ושווה את הכסף – ומכאן, המשיכו לבחון האם המשך הטיפול ממשיך להיות יעיל ולשפר את תחושותיכם.

טיפול פסיכולוגי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא