חיפוש

אילו מחלות נושא יתוש הנמר האסייתי?

אל תתנו לשם המפוצץ להטעות אותכם, יתוש הנמר האסייתי או בשמו השני יתוש הטיגריס האסייתי הוא רק חרק בגודל של אפונה. היתוש המציק מתפזר בכל הארץ ולצערנו הוא גם לוקח איתו מחלות ממקום למקום.

 

על מי מדובר?

יתוש הנמר/טיגריס האסייתי הוא יתוש קטן ומפוספס, הוא שחור בעל פסים לבנים והוא משגשג בסביבות עם מים עומדים. ביצות, אגמים, אזורי חקלאות, עמקים ועד לצנצנות ואפילו צמיגים. היתושים והביצים שלהם הם מאוד עמידים ומשגשגים גם בסביבות עם מעט מאוד לחות, הם נחשבים לזן פולשני ודורס והם מופצים ברחבי העולם בעזרת תעשיית הצמיגים בזכות המים העומדים בהם.

בשונה מרוב היתושים שעובדים רק בשעות הקרות של הלילה יתושי הנמר האסייתי פועלים לאורך כל שעות היום. היתושים הם קטנים ויחסית קלים לחיסול ולהדברה, אורך החיים שלהם הוא בערך שבועיים והם מתרבים מהר בעיקר בחורף בזכות המים שנאגרים בכלים ושלוליות.

נשיאת יתושים

אילו מחלות הם נושאים?

יתוש הנמר האסייתי מואשם בהפצת לא מעט מחלות ברחבי העולם- הצ׳יקונגוניה, קדחת הדנגי וקדחת מערב הנילוס הן כולם נגיפים שמופצים בעזרתו. המחלות לרוב הן מחלות זיהומיות מנגיפים שמאופיינות בדלקות, פריחות וגירודים, חום, חוסר נוחות, דלקות מהנגיף בעיניים, בפרקים ובמקומות אחרים ובמראה מגורה.

הנגיפים אמנם ניתנים לטיפול אך הם גורמים להרבה אי נוחות וחלקם אפילו לנזקים ארוכי טווח. בגלל שהיתושים משגשגים בסביבות טרופיות לפעמים ביעדים אקזוטיים ומדינות עולם שלישיות הנגיפים גם יכולים לגרום למחלות שקשה לטפל בהם בגלל הרפואה הלא מפותחת. לכן כשאתם טסים למדינות כאלה לרוב תידרשו להתחסן לפני וגם לקנות ביטוח בריאות משתלם כדי שלא תתקעו בצרה.

 

ומה בישראל?

בישראל אמנם הרפואה מתקדמת יותר אך היתושים הם עדיין מטרד. ישראל היא מדינה רוויה במים, באזורי חקלאות, בריכות דיג, אגמים ושלוליות- בשל התנאים הלחים היתושים משגשגים בכל רחבי הארץ בעיקר בחורף ובאזורי העמקים והחקלאות. אם אתם רוצים לברוח מהיתושים שווה לשקול את הערבה ואת אילת, יתושים לא חיים במי מלח ורק בחורף אם בכלל הם יכולים להמצא באזור.

 

איך נפטרים מהם?

לפני שנספר לכם על חומרי הדברה ומלכודות יתושים שווה שתמנעו מהיתושים מלהגיע אליכם מלכתחילה. כדי להמנע מהתרבות יתושים בחצר שלכם שווה להשקיע כמה דקות לפני החורף בלבנות ניקוזים למקומות שנאגרים בהם מים, להפוך כלים שיאגרו מים עומדים, להעמיד מלכודות יתושים ועוד.

מבחינת הדברה רוב חברות ההדברה ידעו לטפל ביתושים המציקים ובנוסף ניתן לקנות בחנויות לחומרי בניין נרות וחומרים אחרים נגד יתושים כפתרון עצמאי.לסיכום- יתוש הנמר האסייתי הוא היתוש השחור והמפוספס הקטן שכנראה ראיתם בחורף ליד איזו שלולית. הוא עלול לשאת מחלות וקל מאוד להיפטר ממנו ולהימנע מהגעתו. שווה להכין את עצמכם לחורף ולהיפטר ממנו שהוא מגיע.

נשיאת יתושים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא