חיפוש

באילו הליכים מטפל עו"ד הוצאה לפועל?

תהליך ההוצאה לפועל הוא הליך, במסגרתו רכושו של אדם או תאגיד מסחרי, עובר קודם כל לרשות המדינה או בית הדין, ולאחר מכן מפוזר באופן שווה בין הנושים השונים אשר חובם לא הוחזר.

מדובר בהליך לא פשוט, אשר גורם עוגמת נפש רבה לאנשים אשר חווים אותו על בשרם.

במאמר זה, נפרט על תפקידו של עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, מתי תזדקקו לשירותיו, ואיך הוא יוכל לסייע לכם.

 

ליווי בתהליך פשיטת רגל וחדלות פירעון

עורך דין הוצאה לפועל הוא הגורם המקצועי הטוב ביותר לליווי בתהליכים של פשיטת רגל, או הגשת בקשה למעמד של חדלות פירעון. גם פשיטת רגל וגם חדלות פירעון, הם למעשה מצב אשר במסגרתו בית המשפט מכיר בכך שלאדם או לתאגיד אין יכולת לשלם את חובותיו. כדי לאפשר לאדם להשתקם, רכושו נקלט על ידי בית המשפט ומפוזר בין הנושים, ובסיומו של התהליך הוא מקבל הפטר, הפוטר אותו מתשלום יתרת חובותיו. ליווי בתהליך פשיטת רגל הוא חיוני. קבלת הבקשה לפשיטת רגל היא תהליך ארוך ומסובך בירוקרטית. בית המשפט חייב לוודא שאין ביכולתכם לשלם את חובותיכם בשום צורה ודרך, ורק לאחר מכן להעניק לכם את ההפטר הנחשק. עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, יוכל לסייע לכם לשמור חלק מרכושכם, ויצמצם את הפגיעה בכם במסגרת ההליך.

 

גביית חובות וגילוי נכסים סמויים

עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, לא מייצג רק את הצד של החייבים. פעמים רבות, דווקא הנושים הם אלו אשר יוזמים את תהליך הגשת הבקשה לחדלות פירעון. האינטרס של הנושים במקרה זה דורש הסבר, מאחר ובמסגרת ההליך חלק מהחוב יימחק כלא היה. הסיבה לכך שהנושים לעיתים דוחפים להכרזה על אדם כחדל פירעון, היא שכך הם יכולים לקבל לפחות חלק מן הסכום, על ידי השימוש והמכירה של הנכסים הנלקחים מהחייב כדי לכסות את חובותיו. החוב אמנם לא ישולם במלואו, אבל הם עדיין יישארו עם משהו. עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, יוכל לסייע במיפוי הנכסים השונים של החייב, ולנהל את המאבק המשפטי על קבלתם לחזקת הנושים. מאבק זה עשוי להסתכם בסכומים אדירים אשר ישמשו לכיסוי יתרת החוב.

 

ייעוץ משפטי במטרה למנוע התעמרות של הרשויות

הכלי של הזמנת הוצאה לפועל הוא כלי שעל בתי המשפט להפעיל רק לעיתים נדירות. מדובר למעשה בשליחת אנשים לתבוע בעלות על רכושו של אדם, כאשר אין לו יכולת להתנגד בזמן שחפציו ונכסיו השונים נלקחים ממנו. ייעוץ משפטי של עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל, יוכל לסייע למנוע התעמרות של הרשויות. עורך דין מיומן, יוכל לסייע בדחייה מקסימלית של הליך ההוצאה לפועל, דחייה אשר תאפשר לכם להתארגן, ולנסות לשלם את יתרת החוב. עורך הדין עשוי לסייע גם לשמור על חלק מהרכוש היקר לכם ביותר.

 

מאזניים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא