חיפוש

האם זה חוקי להיות חשפנית בישראל?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלות בנוגע לתחום החשפנות ברחבי הרשת נשאלת על ידי נשים צעירות. סביר להניח שאתם כבר יודעים שהשאלה המדוברת היא זו שמופיעה בכותרת שלעיל. מבירור שערכנו בנושא, התברר לנו שמרבית הנשים הן צעירות מאוד שרוצות לעסוק בתחום המפוקפק אך ורק בתנאי שמדובר בעניין חוקי. יצאנו לבדוק עבורם האם התחום נחשב לחוקי או שלא, הישארו אתנו ותגלו גם אתם את התשובה לשאלה הנפוצה ביותר בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

אנו מוכרחים להודות שאין לנו ידע כללי מקיף בכל הנוגע לחוק במדינת ישראל, ובמיוחד שלא בהקשר של חשפנות. לכן, החלטנו שהפעם, באופן חד פעמי, אנחנו פונים אל גורמים חיצוניים שבקיאים בנושא החוק במדינה כדי לקבל מהם את המידע המקיף שיאפשר לתת מענה לשאלה הנפוצה. שכן, עד כה, התשובות שניתנו בנושא זה היו שיפוטיות ולא נתנו מענה ישיר.

 

מה ההגדרה של מופעי חשפנות?

כידוע, כשמדברים על חוק, צריך להיות מאוד מדויקים ולהציב הגדרות ברורות של הפרטים שנבדקים. כדי לבדוק אם חשפניות עובדות בעבודה שנחשבת לחוקית, צריך להגדיר קודם מה זה בכלל מופעי חשפנות. מופעים מסוג זה הם בעצם מופעים שנערכים על ידי נשים בזמן שהן עירומות באופן חלקי או מלא. המטרה של המופע היא להביא למצבים הבאים:

  • בידוק של קהל מבוגרים
  • גירוי מיני של קהל הצופים

 

הקשר בין ביטול החשפנות לפגיעה בחופש הביטוי

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו שישנן מחלוקות בנוגע לחשפנות ולמופעי חשפנות בישראל. המחלוקות הללו נובעות מנקודות מבט שונות ביחס להצגה של המופעים הללו. שכן, אי קיום של מופעי חשפנות בארץ עשוי להוביל לא פעם לפגיעה בחופש הביטוי, חופש העיסוק וחופש הבחירה. כך שבעצם, החוק לא יכול להגביל את הנשים שבוחרות לעסוק בתחום.

 

אין חוק בנוגע לחשפנות

שימו לב, לא כתבנו שזה חוקי להיות חשפנית בישראל. פשוט בגלל שמדובר בעניין מורכב שכולל בתוכו כל מיני עניינים שהם מעבר לחוק. אפשר לומר בוודאות שנכון לרגע כתיבת מילים אלו אין חקיקה בישראל שמגדירה אם מופעי חשפנות הם חוקיים או לא. ההסדרה הקרובה ביותר לתחום הזה נוגעת לעולם המוסר והצניעות שמתקשרת בעיקר לחקיקה הפלילית שאוסרת על ביצוע עבירות של תועבה אבל זה כבר סיפור אחר.

 

חשפנות בישראל נכון לעת הנוכחית

ראוי לציין כי בשנים האחרונות התבצעה סגירה של מועדוני חשפנות רבים ברחבי הארץ. הדבר התקיים למרות שלא קיים חוק שאוסר את תחום זה. כך שהתשובה לשאלה "האם זה חוקי להיות חשפנית בישראל" היא די מורכבת, ממש כמו החיים בישראל. רגע לפני שהמדריך הנוכחי מגיע לסיומו, אנחנו רוצים לסכם את השאלה המתבקשת ולענות עליה – אם את רוצה להיות חשפנית בישראל, עליך לקחת בחשבון שמדובר בתחום אפור שאין לגביו חקיקה ברורה.

חַשׂפָנִית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כיצד מתבצע תהליך קבלת ירושה
כיצד מתבצע תהליך קבלת ירושה?

רבים הם האנשים שצפו במהלך חייהם בסדרות וסרטים שהציגו כדרך אגב את ההתמודדות עם תהליך קבלת ירושה. שכן, מדובר בעניין מורכב שעשוי להוביל לא פעם לסכסוכים בין

קרא עוד »
העו_ד המושלם לתיק הפלילי שלך
העו"ד המושלם לתיק הפלילי שלך

כשמדובר בהתמודדות עם אישומים פליליים, מציאת עורך הדין המושלם יכולה לעשות את כל ההבדל בתוצאות התיק שלך. עורך דין פלילי מיומן ומנוסה יכול לספק לכם

קרא עוד »