חיפוש

3 טיפים לניהול נכון של תזרים המזומנים בעסק

ניהול תזרים המזומנים בעסק הוא אחד האתגרים הגדולים של כול עסק מקטן ועד גדול.

למרות שזה לא דבר שבא תמיד בקלות לבעלי עסקים הוא הכרחי לצורך ניהול תקין של העסק ושמירה עליו לאורך זמן ארוך וממושך.

לפניכם כמה 3 טיפים לניהול נכון של תזרים המזומנים בעסק.

 

ניהול תזרים המזומנים בעסק

כאשר מנהלים עסק אפשר לחלק את ההכנסות שלו לתזרים מזומנים ולהכנסות אשר לא זמינות לבעל העסק בכול זמן נתון. תזרים המזומנים הוא זה אשר מחזיק את העסק ביום יום ולא בהכרח הרווחים הגדולים שהעסק קוצר. המזומנים הם אלו אשר משלמים את ההוצאות השוטפות בכול חודש ועל כן, חשוב מאוד לוודא שתמיד יש מספיק מזומנים על מנת לכסות זאת ולא להיכנס למינוס.

 

הבינו מה המצב שלכם כיום

השלב הראשון בדרך לניהול נכון ויעיל של תזרים המזומנים הוא להבין מה המצב הקיים בעסק מבחינת תזרים המזומנים. מפו את כול המזומנים שיש בעסק שלכם החל מכמה כסף יש בקופה וכלה בכמה כסף נמצא בעובר ושב של העסק בחשבון הבנק. ערכו את כול הנתונים בטבלה מסודרת על מנת להבין כמה באמת יש לכם בדיוק לצורך המשך תכנון התזרים.

 

וודאו שיש לכם מספיק

לאחר שביצעתם מיפוי מקיף וכולל של תזרים מזומנים בעסק שלכם, הגיע הזמן להבין האם זה מספיק. הסתכלו על כך בפריסה יומית, חודשית ושנתית, האם באמת יש לכם מספיק כסף, כולל תחזיות פסימיות עתידיות, לשלם בעבור כול ההוצאות השוטפות שיש בעסק. אם התשובה היא שאתם לא בטוחים, יכול להיות שאתם צריכים להגדיל את התזרים וזאת ניתן לעשות בסיוע של ביזלנד הלוואות לעסקים אשר יעזרו לכם להגדיל את התזרים לערך שיספק אתכם.

 

תכננו את התזרים העתידי

לאחר שדאגתם לכאן ועכשיו, חשוב לא פחות גם לדאוג לעתיד של העסק שלכם. כאן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע אם העסק שלכם כולל הוצאות שוטפות שונות רבות או אם קשה לחשב את ההכנסה התזרימית בכול חודש. יהיה זה מאוד לא יעיל אם תדאגו רק לעכשיו ותמצאו את עצמכם באותו מצב חצי שנה או שנה קדימה ועל כן, נסו ליצור תחזיות על המצב שיהיה לכם בהמשך. לאחר מכן בדקו שוב האם אתם צריכים סיוע חיצוני לשלם את כול ההוצאות.             1

ניהול תזרים המזומנים בעסק הופך כול עסק ליעיל יותר וגם יאפשר לבעל העסק לישון טוב יותר בלילה מתוך הבנה שהוא יודע בדיוק כמה כסף יש לו והאם לפי התחזיות שלו זה מספיק. מומלץ לבצע מעקב שוטף ועקבי אחר תזרים המזומנים על מנת לקבל סטטיסטיקות אודות המצב לצורך צפיית העתיד העסקי, אך גם לוודא שהעסק אכן עומד בהוצאות השוטפות ומשגשג.

דולרים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 דרכים לניהול קמפיין ממומן
5 דרכים לניהול קמפיין ממומן

הפעלת קמפיין ממומן הוא חלק מאסטרטגיות שיווק מודרניות, המאפשר לעסקים להגיע לקהל היעד ביעילות ולקדם את המוצרים או השירותים שלהם. על מנת להבטיח את הצלחתו

קרא עוד »