חיפוש

למי יש אינטרס לבצע האזנות סתר?

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה הולכת וגוברת של הקלטות והאזנות סתר, העלולות לגרום לאדם המוקלט מבוכה רבה, נזקים כלכליים ואף נזקים חמורים יותר. כדי שנוכל להבין לעומק את היקף התופעה ואף להיזהר במידת הצורך, כדאי שנבין למי יש אינטרס לבצע האזנות סתר.

 

האזנות סתר בעידן המודרני

כבר שנים רבות שהאדם נעזר בפעולות שונות לביצוע האזנות סתר, במטרה לגלות מידע חשאי אותו הוא לא אמור לגלות ובכך לקבל יתרון מהותי ובלתי צפוי על פני הצד השני, אם בזירה העסקית ואם בזירה המדינית.

עם השנים החולפות, העידן המודרני בו אנו חיים, המתאפיין בעיקר בקדמה הטכנולוגית שלו, הפך את פעולת ההאזנה בסתר לפעולה פשוטה, המתאפשרת באמצעות כמה לחיצות כפתור, בעיקר כשמדובר בשימוש במכשירים הניידים המתקדמים שלנו, בהם אנחנו מבצעים את מרבית השיחות. הקלות הרבה הנלווית לפעולת האזנות הסתר, משפיעה גם על דרך גילוי האזנות סתר, שהפכה למאתגרת במיוחד.

 

מה אומר החוק?

כשמדובר בפעולה כל כך פשוטה, אך בעלת השלכות מהותיות על הצד המוקלט, כשהיא יכולה לשמש אותנו כדי להזיק לצד השני, או כדי להשתמש בשיחה המוקלטת כראיה בבית המשפט, הרי שהחוק הישראלי הסדיר וקבע את התנאים הנדרשים להגדרת פעולת האזנת הסתר כפעולה חוקית.

האזנת סתר מוגדרת כפעולה של הקשבה לשיחה, דרך מכשיר, שלא בוצעה ברשות הרבים, כאשר המאזין אינו צד לשיחה. כלומר, מדובר בשיחה פרטית, שהמשתתפים בה אינם מעלים בדעתם כי צד נוסף מאזין לדבריהם. יחד עם זאת, החוק מבחין במקרי האזנות סתר לצרכים צבאיים, או ביטחוניים, מקרים בהם ההאזנה נחשבת לחוקית.

 

מי הם בעלי האינטרס מאחורי האזנות הסתר?

בכדי להבין את היקף התופעה, כמו גם לדעת להתגונן כראוי מפניה, רצוי שנבין למי יש אינטרס לבצע את האזנת הסתר.

  • גורמים עוינים – אויבים וגורמים המהווים סכנה ביטחונית למדינה, משתמשים בהאזנות סתר לצרכי ריגול וליקוט מידע.
  • ריגול תעשייתי – תופעת הריגול אינה מתקיימת רק בין מדינות, כשניתן למצוא אותה גם בתחום העסקים, הפועלים להשגת מידע פנימי, היכול לשמש אותם בקבלת החלטות עסקיות שונות והקדמת המתחרים הפוטנציאליים.
  • תקשורת – גורמי תקשורת שונים, המעוניינים לקבל אייטם ראשוני ולחשוף פרטים מעניינים, משתמשים גם הם בפעולת האזנת סתר כדי לקבל את המידע בו הם מעוניינים.
  • בני זוג – כאשר מתעורר החשש לבגידה של בן הזוג, הרי שבמקרים רבים הצד השני פועל בדרכי האזנות סתר, בכדי לאמת את חששותיו.
  • הורים לילדים קטנים – בשנים האחרונות תופעת ההתעללות בילדים הפכה לצערנו לשכיחה למדי והורים רבים פועלים לביצוע האזנות סתר, בכדי להבטיח את שלומם של ילדיהם במהלך שהותם בגן.

 

איך ניתן לגלות האזנות סתר?

המציאות הטכנולוגית המפותחת מקשה עלינו את גילוי האמצעים להאזנות סתר, במיוחד לעין בלתי מיומנת. כדי לגלות במהירות ביעילות אם מבוצעת האזנת סתר במכשיר, במשרד או בכל שטח פרטי אחר שלכם, מומלץ לפנות בהקדם לחוקר פרטי מיומן ובעל ניסיון בתחום.

 

 

איש מסתורי מאזין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא