חיפוש

מהו מחשבון מס שבח ואיך משתמשים בו

מדינת ישראל היא מדינה יקרה וכמו כן היא גובה מיסים מהגבוהים ביותר הנהוגים במדינות העולם. מעבר למס האישי שכל אזרח משלם על הכנסותיו בהתאם לגובהן, קיימים סוגים שונים נוספים של מיסים ובניהן: מס רווחי הון, מס ערך מוסף, מס שבח ומקרקעין, מס בריאות, מס רכוש, מס מעסיקים ועוד. בכל אחד מסעיפי המס הללו שיעור המס גבוה ביחס למקומות אחרים בעולם. אחד המיסים שמאוד מעיקים על הכיס של האזרח בישראל הוא מס השבח. כיצד בודקים מס שבח ומהו מחשבון מס שבח במאמר הבא.

 

המחשבון

במטרה לאפשר חישוב מס שבח בצורה עצמאית וידידותית, העלתה רשות המיסים מחשבון אינטרנטי באתר רשות המיסים בישראל. המחשבון מבוסס על טופס 2990 – "חישוב מס שבח ומקרקעין". המשתמש נדרש למלא פרטי סכומים ותאריכים והמערכת מבצעת עבורו את חישוב המס. על המשתמש למלא בקפידה את הפרטים ולהיות בטוח שכל פרט שהכניס למערכת מדויק, וזאת כדי למנוע טעויות בחישוב המס, דבר שעלול לייצר אי נעימות בהמשך תהליכי מכירת ורכישת דירה.

 

פעולות המתאפשרות באמצעות המחשבון

חישוב מעודכן של שומה עצמית, שמירתה וההדפסה שלה.

  • צפייה בנתוני שומה עצמית שנשמרה במערכת ועדכון הנתונים במידת הצורך.
  • הדפסה של חישוב קיים.
  • הדמיית חישוב שומה עצמית לתצוגה בלבד ללא הדפסה.

 

הפרטים הנדרשים למילוי

להלן הפרטים אותם תדרשו למלא במחשבון מס השבח – ראשית, תשאלו מה אתם מוכרים, האם זו דירה, בית קרקע וכו'. לאחר מכן המערכת תשאל אתכם האם יש לכם הטבות מס שעשויות להשפיע על החישוב. בשלב הבא תמלאו את שם הבעלים של הנכס, מספר תעודות הזהות שלכם, האם הנכם נישום יחיד או זוג, תאריכי לידה, כתובתכם המעודכנת ולאיזו לשכת מס מקרקעין אתם שייכים. מכאן תעברו למלא את פרטיו המלאים של הנכס כפי שהם רשומים בטבו – מספרי גוש, חלקה, תת חלקה ולסיום החלק הזה, תפרטו מהו החלק הנמכר.

בחלק האחרון של שאלות המחשבון תתבקשו לציין האם מדובר בעסקה של פעם אחת או עסקה שמתבצעת בחלקים. כמו כן, תמלאו  את תאריך המכירה, שווי המכירה, אופן קבלת הממכר, יום הרכישה, שווי הרכישה ומי ישלם את מס השבח.

 

מחשבונים פרטיים

חשוב לציין שאת אותו תהליך של מילוי פרטים במחשבון וירטואלי לחישוב גובה מס השבח שלכם, ניתן לבצע לא רק באמצעות מחשבון של רשות המיסים בישראל אלא גם באמצעות מחשבוני מס שבח שנמצאים ברשת, והועלו על ידי משרדי רואי חשבון גדולים. בין המחשבונים האלה תמצאו מחשבונים נוחים בהרבה מזה של רשות המיסים ולכן, מומלץ למצא אחד כזה ולהיעזר בו.

 

פטור מרכזי ממס שבח

הפטור הוודאי ביותר ממס שבח הוא כשאדם מוכר את דירת המגורים היחידה שברשותו, דירה שבשמונה עשר החודשים האחרונים הוא גר בה, אין לו דירות נוספות והוא מחזיק ביותר משליש בבעלות הדירה, במצב זה השימוש במחשבון מיותר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
קופת חיסכון
מהן הלוואות חברתיות?

אולי זה מושג שכבר נתקלתם בו בעבר, אך לא באמת הבנת במה מדובר או איך אתם תוכלו לקבל הלוואה כזאת. מדובר בתחום אשר מתפתח במהלך

קרא עוד »