חיפוש

מהן ההשלכות של נהיגה מופרזת?

בכל שנה מחולקים בישראל מעל מאה אלף דו"חות וקנסות בגין נסיעה במהירות מופרזת. הקנסות הללו הם רק חלק מהאפשרויות והכלים הנמצאים בידי המשטרה והרשויות במלחמתן נגד עבירות התנועה בישראל. במידה ונתפסתם בנהיגה מעל המהירות המותרת, חשוב מאוד להכיר את העונשים האפשריים שבפניהם אתם עומדים. 

 

קנס כספי

קנס כספי על נהיגה במהירות מופרזת יישלח ברוב המקרים כדו"ח בדואר לכתובת של האדם אשר על שמו רשום הרכב. בכבישי הארץ מפוזרות מצלמות מהירות, שמטרתן לאתר נהגים שנוסעים במהירות גבוהה מהמהירות המותרת באותו אזור. חלק מהמצלמות מוסתרות כך שיתכן וקיבלתם דו"ח לאחר שזוהיתם על ידי מצלמה שלא ידעתם על קיומה כלל.

הקנס שיהיה עליכם לשלם תלוי במהירות בה נסעתם ובסוג הדרך בה בוצעה העבירה. הסכום נע בין 250 ל-1,500 ₪ ואת התשלום ניתן לבצע באתר משרד התחבורה. חשוב מאוד לזכור כי תשלום דו"ח הינו הודאה בביצוע העבירה, ולכך קיימות השלכות אשר עלולות להשפיע עליכם במידה ותבצעו עבירות נוספות.

קנס כספי

צבירת נקודות תעבורה

אחת הדרכים באמצעותן ניתן להעניש אותנו במידה ונתפסנו בנהיגה מעל המהירות המותרת היא ברישום נקודות. כמות הנקודות הנרשמות משתנה בהתאם לחומרת וסוג העבירה שבוצעה. במידה ונסעתם במהירות העולה על המהירות המותרת ב-21 עד 30 קמ"ש "תזכו" בשמונה נקודות, ובמידה ונסעתם במהירות העולה על המהירות המותרת ב31- עד 40 קמ"ש בדרך עירונית – יירשמו לכם 10 נקודות תעבורה.

בשונה ממה שחושבים נהגים רבים, מרגע כניסת הנקודות לתוקפן הן לא נמחקות, אם כי ניתן לערער עליהן בבית משפט תעבורתי. אז מדוע הן מפריעות לנו בעצם? במידה וצברתם בין 12 ל-22 נקודות, תידרשו לבצע קורס לנהיגה נכונה.

לאחר צבירת 36 נקודות ומעלה, הרישיון שלכם ייפסל לשלושה חודשים, ובמידה וצברתם 36 נקודות פעם נוספת בתוך פחות משש שנים, תאבדו את הרישיון לתקופה של 9 חודשים, ותידרשו לבצע מספר מבחנים ובדיקות על מנת לוודא שאתם אכן כשירים לנהיגה. במקרים רבים ישראלים לא מודעים כלל כי הם צברו נקודות או מהי כמות הנקודות הרשומות על שמם, ולכן חשוב מאוד לבדוק זאת באחד מסניפי משרד הרישוי.

צבירת נקודות תעבורה

זימון לבית משפט לתעבורה

זימון לבית משפט יינתן במקרים של נסיעה במהירות של מעל 41 קמ"ש מהמהירות המותרת בדרך עירונית או 51 קמ"ש בדרך בין עירונית. הזימון ילווה לרוב בכתב אישום משטרתי ויתכן גם שהרשויות יפסלו את הרישיון מנהלית לתקופה של 30 ימים. תוצאות כתב האישום לרוב יביאו לשלילה של הרישיון או שלילה על תנאי למשך תקופה מוגדרת.

 

סיכום

נסיעה במהירות מופרזת היא עבירה על החוק, ומעבר לכך מסוכנת במיוחד. בנוסף לסכנות הכרוכות בה, אם נתפסתם, הרי שתעמדו בפני הליך שיגזול מכם זמן, וברוב המקרים תוציאו עליו מאות שקלים מכיסכם. במקרים של עבירות קשות, ההשלכות יוחמרו לכדי צבירת נקודות, הגשת כתב אישום או שלילת רישיון.

מהן ההשלכות של נהיגה מופרזת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא