חיפוש

מתי מנסרים בטון?

בטון הוא לא סתם חומר קשיח וחזק שמשמש לבנייה. תערובת החומרים, הכוללת מים, חול וחצץ, שמתלכדים לחומר צפוף במיוחד, הפכה לשם נרדף לקשיחות ועוצמה.

אנחנו משתמשים בבטון במגוון דרכים בענף הבנייה, על מנת ליצור חללים ומבנים עמידים, אך מה קורה כאשר יש צורך בניסור של הבטון? לפני שאתם מתחילים לדמיין מסורי יד מנסים לנסר את הבטון, כדאי שתדעו שניסור בטון זוהי פרקטיקה קיימת, חשובה ואפשרית בענף הבנייה. אז מתי מנסרים בטון? תשובות בהמשך.

 

ניסור בטון

למרות שמדובר באחד החומרים הקשים ביותר שהאדם עובד איתם, ניסור בטון הוא דבר אפשרי בהחלט. בטון הוא חומר מוצק, צפוף וקשה, שבאמצעות ניצול התכונות הללו שלו ניתן להשתמש בו בצורה יעילה מאוד בענף הבנייה. ישנם מקרים שונים, אותם נסקור בהמשך, בהם יש צורך בניסור של הבטון. ניסור קיר בטון הוא תהליך מדויק שמתבצע במספר שלבים.

הדבר הראשון שיש לעשות לפני פעולת הניסור היא מדידה של קיר הבטון שרוצים לנסר. מן הסתם, ככל שמדובר על קיר קטן יותר, מצומצם יותר ודק יותר, כך הניסור שלו יהיה יותר פשוט. לאחר מכן, יש לבצע את הניסור לפי העבודה הנדרשת, באמצעות מסור יהלום. מסור זה מורכב בין היתר מרסיסי יהלומים שמאפשרים את הניסור הכל כך מורכב בבטון עצמו.

 

שיפוצים

אחד המקרים הנפוצים ביותר בהם מנסרים בטון הוא כאשר עושים שיפוץ. שיפוץ יכול להתרחש בחללים מגוונים – אפשר לשפץ אזור מסוים בדירה, אפשר לשפץ את כל הדירה עצמה, ובכללי כל מבנה מסוים ניתן לשיפוץ, ללא תלות באופי ושימוש המבנה. ישנן כמה דוגמאות לניסור בבטון בתהליכי שיפוץ שונים.

למשל, הפרדה בין חללים שמתבצעת באמצעות קיר בטון יכולה להיעלם באמצעות הניסור שלו. אם רוצים להתקין דלת בין שני חללים שמפריד ביניהם קיר בטון, יש לנסר פתח ייעודי לדלת. גם כאשר רוצים לבצע הרחבות בנייה שונות ובטון מפריד בין החללים, ניסור הבטון הוא דבר בלתי נמנע.

 

חלון חדש

גם כאשר רוצים ליצור פתח קטן וייעודי בקיר בטון יש להשתמש בניסור בטון. דוגמא טובה לכך היא התקנה של חלון חדש. אם רוצים להתקין חלון בחדר אך אין פתח קיים יש צורך בניסור של קיר הבטון על מנת ליצור פתח מתאים.

 

תשתיות חדשות בבניין

זקוקים לתשתית חדשה בבניין שלכם? סיכוי טוב שכדי להכין את התשתית הזאת תזדקקו לכמה פעולות של ניסור בטון לפני כן. כאשר רוצים להתקין מעלית בבניין שאין בו אחת כזו, יש צורך בניסור פתחים ייעודיים בקירות הבטון.

 

חשוב לדעת

ניסור ביטון היא לא פעולה פשוטה. באופן כללי, לא מומלץ לבצע אותה לבד והיכולת להשיג מסור יהלום ולהשתמש בו בבטחה ללא ניסיון היא נמוכה. לכן, לפני הניסור מומלץ לחפש איש מקצוע מתאים ומנוסה.

ניסור קיר בטון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא