חיפוש

פיברומיאלגיה תקנות הביטוח הלאומי

למרות שברור כי פיברומיאלגיה הייתה כאן מאז ומתמיד, ההכרה בה וההתאמות שנעשו אליה בשירותים הציבוריים כדוגמת קופות החולים והביטוח הלאומי דווקא קיבלו תפנית רצינית רק בשנים האחרונות ולאור כך סביר כי אנשים רבים אשר סובלים מפיברומיאלגיה אינם יודעים שמגיעות להן זכויות אלו. אם אתם סובלים מפיברומיאלגיה כדאי שתבדקו טוב שאתם אכן ממצים את כול הזכויות שלכם שיכולות להקל עליכם מאוד.

 

פיברומיאלגיה – דאבת שרירים

לכול אלו שקוראים שורות אלו ולא יודעים בדיוק במה מדובר, קודם כול אתם כלל לא לבד, מדובר במחלה שעוד לא פוענחה לגמרי כך שקשה מאוד לאבחן אותה ובהמשך לכך גם ליצור הקלה אצל המטופלים.

דאבת השרירים שהיא המונח העברי לפיברומיאלגיה היא מחלה המאופיינת בכאבי שרירים כרוניים ויכולה גם לבוא לידי ביטוי בשלל תסמינים אחרים הקשורים בשרירים וברקמת החיבור כדוגמת עייפות.

 

תקנות הביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי ותקנותיו מתחדשות עוד בימים אלו מבחינת הכנסת דאבת השרירים להיות מחלה אשר מזכה בהגדרה כבעל נכות את מי שסובל ממנה, מה שבעבר לא היה מוגדר. כיום חולי דאבת השרירים כן מוגדרים כחולים כרוניים והגדרה זאת מזכה אותם בכמה דברים שחשוב לשים עליהם את הדגש.

 

הטבות מול קופת החולים

אמנם לא מדובר בקשר ישיר אל מול הביטוח הלאומי, אך אנשים אשר מוכרים כבעלי נכות בגין פיברומיאלגיה זכאים לקבל מקופות החולים הקלה משמעותית בתשלום על תרופות אשר כלולות בסל הבריאות ואפילו בעבור תרופות מסוימות לא ישלמו כלל. בנוסף, קופות החולים יעניקו טיפולים אשר אמורים לסייע בהליכי טיפול והקלת הכאבים שנגרמים עקב דאבת השרירים.

  1. פיזיותרפיה – טיפול פיזיותרפיסטי מסייע להקלה בכאבים ולהתמודדות עם המחלה.
  2. קנאביס רפואי – מתוך הבנה כי אלו אשר סובלים מפיברומיאלגיה סובלים מכאבים קשים שאין להם בהכרח מרפא, אחרי תקופה מסוימת יוכלו אלו המוכרים כחולים במחלה זאת וגם מטופלים במרפאה אשר אמורה לטפל בכאב שלהם, לקבל קנאביס רפואי להקלה על הכאבים.
  3. טיפול נפשי – בגלל שמדובר בכאבים כרוניים שעוד לא נמצא להם טיפול או סיוע חד משמעי, מטופלים רבים חווים גם בעיות נפשיות בעקבות הכבאים וגם במקרים אלו, יהיו זכאים לטיפול במישור הזה שמגיע להם מקופת החולים שלהם.

 

אתם רוצים איש מקצוע לצדכם

פיברומיאלגיה בשילוב עם התמודדות אל מול הביטוח הלאומי יכולה להיות מעל ומעבר לאנשים, בטח כאשר מדובר בהתפתחויות חמורות של המחלה אשר גורמות לתפקוד היומיומי של המטופל להיות קשה ומאתגר מאוד. על מנת להתמודד לפחות עם הבירוקרטיה ולהשיג הקלה במישור זה, אתם רוצים עורך דין בקיא ומנוסה אשר ילווה אתכם בהליך הן מבחינת המלצה כיצד להתנהל, אך גם יהיה זה שידע מה יכול להיות שמגיע לכם וכיצד להשיג זאת.

פיברומיאלגיה - כאבי שרירים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
כיצד מתבצע תהליך קבלת ירושה
כיצד מתבצע תהליך קבלת ירושה?

רבים הם האנשים שצפו במהלך חייהם בסדרות וסרטים שהציגו כדרך אגב את ההתמודדות עם תהליך קבלת ירושה. שכן, מדובר בעניין מורכב שעשוי להוביל לא פעם לסכסוכים בין

קרא עוד »
העו_ד המושלם לתיק הפלילי שלך
העו"ד המושלם לתיק הפלילי שלך

כשמדובר בהתמודדות עם אישומים פליליים, מציאת עורך הדין המושלם יכולה לעשות את כל ההבדל בתוצאות התיק שלך. עורך דין פלילי מיומן ומנוסה יכול לספק לכם

קרא עוד »