חיפוש

אילו אמצעים קיימים היום לאיתור נזילות?

נזילות מים לא תמיד נראות לעין ולא תמיד מדובר בכמויות גדולות, אבל תמיד חובה לטפל בהם ביסודיות. כי מים, כמו שרק מים יכולים, מחלחלים, מרטיבים, מתפשטים ובסופו של דבר מזיקים במידה רבה. מעבר לכך הנזק הולך ומחריף עם הזמן, והתיקון שיידרש יהיה משמעותי ומורכב עוד יותר. זו הסיבה שחשוב לאתר נזילות במועד ולמנוע התפשטות של מים. יש כיום אמצעים מתקדמים וטכנולוגיות חדשניות שמאפשרות למאתרי המים לזהות מיקום מדויק של נזילה לצורך תיקון יעיל ומקומי.

 

האמצעים שקיימים עבור איתור נזילות

כאמור, בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים יש מגוון אמצעים לצורך איתור נזילות, כאשר האמצעים הללו נועדו לאפשר איתור מדויק של מקום הנזילה לצורך תכנון יעיל של התיקון הנדרש. ניתן למנות מספר כלים מתקדמים שמשמשים את מאתרי הנזילות בהתאם לסוג הנזילה, מיקומה ונתונים נוספים.

 

מצלמה טרמית לאיתור הלחות בקיר

כאשר נוצרת לחות בקירות, חשוב לוודא ולזהות איפה בדיוק מקור הרטיבות ומהיכן מגיעים המים. בעזרת מצלמה טרמית ניתן לזהות את המיקום המדויק של הלחות. המצלמה הטרמית מזהה לחות ורטיבות ומציגה זאת לאיש המקצוע על גבי המסך. כאשר הצבע המסומן הוא זה שמספר למאתר הנזילות מהי רמת הלחות בכל מקום שנבדק. מצלמה טרמית מאפשרת לאיש המקצוע לקבוע היכן השטח יבש ואיפה נמצא מוקד הרטיבות.

 

מילוי צינורות בגז

כאשר יש תקלה מסוימת בצנרת המים, אך לא ברור היכן היא התרחשה, חשוב לערוך בדיקה יסודית של הצנרת. ניתן לבצע זאת באמצעות מילוי גז. מדובר על כלי מקצועי ויעיל שמאפשר לאיש המקצוע לראות איפה הגז עולה מעלה, במקום זה יש פרצה מסוימת והצינורות אינם סגורים הרמטית. זה המקום בו קיימת דליפה של מים.

 

סיב אופטי כדי לראות מה נעשה בצנרת

כלי מתקדם נוסף שמאפשר לראות וללמוד מה מתרחש בתוך הצנרת הוא סיב אופטי. הסיב האופטי הינו כלי מקצועי ויעיל שמוחדר אל תוך הצנרת, והוא מציג על גבי מסך שנמצא מול עיניו של מאתר הנזילות את הנעשה בתוך הצנרת. הסיב האופטי מטייל בתוך הצנרת וכך מאתר הנזילות מבין מה מתרחש בפנים ומה גורם לנזילה.

 

לסיכום – טכנולוגיות שונות לאיתור הנזילות

אכן, יש כיום שלל טכנולוגיות ואמצעים מתקדמים שמשרתים את מאתר הנזילות. כאשר בכל מקרה של נזילה ישתמש המאתר בכלי המתאים על מנת לדעת את אשר לפניו. ניתן לומר שהכלים הטכנולוגיים הללו לצד הידע והניסיון של מאתר נזילות, מאפשרים במרבית המקרים לאתר את מקור הרטיבות ולסייע במידה רבה בתכנון אופי התיקון של הנזילה. אכן, איתור נזילות חוסך לא מעט זמן והרבה מאוד עבודה ומשאבים. אין צורך לחצוב בקירות כדי לאתר נזילות, לא צריך להרים מרצפות או לפרק צינורות בשביל לחפש את גורם הנזילה. מאתר נזילות מזהה בעזרת הכלים שלו בצורה מדויקת את הגורם ובהתאם לכך מתבצע התיקון.

איש תחזוקה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא