חיפוש

גליובלסטומה ואיכות חיים: ניהול תסמינים ושיפור הרווחה

מחלת הגליובלסטומה מולטיפורמה שמוכרת לרבים בשמה המקוצר – GBM, נחשבת לגידול סרטני נפוץ. מי שחולים בה סובלים מתסמינים קשים במיוחד שהופכים את חיי היום יום למאתגרים. המדריך הנוכחי ירכז את כל המידע בנושא, במטרה לבחון אותו מקרוב ולהבין איך אפשר להתמודד עם התסמינים הללו ולהביא לשיפור ברווחת החולים. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שישנו את חייהם של החולים במחלה. 

 

תכירו את התסמינים של הגליובלסטומה

רגע לפני שנרחיב אודות ההתמודדות עם התסמינים הקשים, כדאי שתכירו בהם מקרוב. ראוי לציין שמדובר בתסמינים מגוונים שמשתנים מחולה אחד לאחר. שכן, אלה באים לידי ביטוי בעקבות המיקום של הגידול (הרי כל אזור במוח אחראי על תפקוד מסוים). נהוג לחלק את התסמינים הללו ל – 3 סוגים:

  • תסמינים נוירולוגיים
  • תסמינים קוגניטיביים
  • תסמינים פסיכיאטריים

בשפה פשוטה, מדובר בתסמינים שעשויים לבוא לידי ביטוי בחולשה באזורים מסוימים של הגוף, בפרכוסים, בכאבי ראש, בשינוי של מצבי הרוח ובלבול. בשלב זה אתם מבינים מדוע המדריך הנוכחי עוסק בשיפור הרווחה של החולים. שכן, ניתן לראות שאלו תסמינים שקשה להתמודד עמם באופן קבוע.

גליובלסטומה

זו הדרך המומלצת ביותר להקלה

אי אפשר לכתוב על שיפור איכות החיים של חולים במחלת הגליובלסטומה מבלי להציג את optune – המכשיר המתקדם שמאפשר להפחית את תסמיני המחלה ולעיתים אף להעלים אותה לחלוטין. נסיבר שמכשיר האופטיון מתחבר באמצעות אלקטרודות לראשו של המטופל. ניתן להשתמש בו באופן עצמאי, כך שאין צורך להגיע במיוחד לבית החולים או לקופת החולים, כדי לעשות בו שימוש.

 

איך האופטיון עובד?

המכשיר היעיל מונע את ההתפשטות של הגידול. שכן, הוא שולח קרני לייזר שפוגעות בתאים הסרטניים (אל דאגה, מדובר במכשיר חכם במיוחד שיודע לזהות את התאים הסרטניים, כך שהוא אינו פוגע בתאים בריאים). ברגע שמטופל משתמש במכשיר באופן קבוע, הוא יכול להפחית את רמת הגידול ולהביא להפחתה משמעותית של התסמינים שנחוו קודם לכן.

גליובלסטומה

דרך נוספת לשיפור הרווחה

מי שרוצים להעלות עוד יותר את הסיכויים להפחתת התסמינים הקשים יכולים לפנות לקבלת טיפול נפשי. שכן, יש מי שמאמינים שהשילוב בין הטיפולים שנוגעים ישירות לגידול לבין אלו שנוגעים לנפש יכולים להביא לריפוי משמעותי. כל אחד יכול לבחור את הדרך המתאימה לו ביותר. יש מי שיכולים לגשת למשל לטיפולים אלטרנטיביים, בעוד אחרים יכולים לקבל תמיכה נפשית מצד גורמים מקצועיים שעוסקים בתחום הפסיכולוגיה.

 

השורה התחתונה – אפשר לשפר את איכות החיים של החולים

עכשיו אתם יודעים שניתן לנהל את התסמינים של מחלת הגליובלסטומה ולהביא לשיפור משמעותי. בשלב זה נותר לכם רק לבחור בדרך המתאימה לכם ביותר, כדי שתוכלו לחוות את השינוי על בשרכם. נזמין אתכם כעת להעביר את המידע החיוני הלאה ולאפשר לחולים במחלת GBM להכיר בדרכים שיקלו עליהם.

גליובלסטומה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא