חיפוש

הבנת פודיאטריה: תחום הרפואה המוקדש לטיפול בכף הרגל והקרסול

אם יש איברים שאפשר לומר עליהם, באופן מילולי, שהם סוחבים את כל הגוף, יהיו אלה כפות הרגליים שלנו. מדובר במבנה הנדסי חכם ומורכב שמאפשר לעמוד, לשמור על יציבות ועל איזון ולהוליך אותנו ממקום למקום. כדי לשמור על כפות הרגליים, חשוב מאוד להקפיד על אבחון וטיפול בכל חולי ופגיעה בהן. הרופא שאמון על התחום נקרא פודיאטר.

 

מה היא פודיאטריה?

פודיאטריה היא התחום הרפואי שעוסק באבחון, בטיפול ובמניעה של נזקים אפשריים לכפות הרגליים ולקרסוליים. פודיאטרים אינם בהכרח רופאים כלליים אבל הם בעלי תואר והכשרה באנטומיה, בפיזיולוגיה ובביומכניקה שמאפשרים לפודיאטרים לטפל במגוון גדול של פציעות, פגיעות או חולי. לפודיאטרים מנתחים כמו אנדי קרף ד"ר לפודיאטריה באתר www.americanfoot.co.il, אף מבצעים ניתוחים נדרשים בעצמות של הקרסוליים ושל כפות הרגליים.

פודיאטריה

מה תפקידם של פודיאטרים?

כפות הרגליים שלנו הם איבר חשוב ביציבות ובתנועה שלנו ובשל כך מדובר במבנים חכמים ובעוצמה וחוסן מפתיעים. ובכל זאת, כפות הרגליים רגישות למחלות ולפציעות רבות ועל כן קיימת דרישה לטיפול ספציפי בכפות הרגליים על ידי פודיאטרים.

תפקיד מרכזי של פודיאטרים הוא טיפול בבעיות נפוצות בכף הרגל כמו זיהומים, ציפורניים חודרניות, דורבן, יבלות ופגעי עור נוספים. בנוסף הפודיאטרים מטפלים גם בפציעות ספורט, בנזק עצבי וסיבוכים נוספים של כף רגל סוכרתית, בהשפעות של דלקת פרקים, עיוותים מולדים או נרכשים במבנה כך הרגל וגם בפגיעה בזרימת הדם התקינה לכפות הרגליים.

 

מה כולל טיפול פודיאטרי?

את שיטות הטיפול של פודיאטרים אפשר לחלק לארבע קבוצות:

לטיפולים שנחשבים שמרניים כמו הדרכה, פיזיותרפיה, התאמת אביזרי עזר, חיזוק שרירים וטיפול תרופתי.  שיטות טיפול נוספות שייכות לתחום הטיפול בפצעים, כולל פצעים מורכבים, פצעים קשי ריפוי, כיבים סוכרתיים ופצעים כרוניים. התחום הניתוחי הוא הקבוצה השלישית והוא כולל גם ניתוחים זעיר פולשניים כמו טיפול בציפורן חודרנית וגם ניתוחים פתוחים שבהם מבצעים מניפולציות בחלקי כף הרגל.

הקבוצה הרביעית של שיטות הטיפול של פודיאטרים עוסקת במניעה ובחינוך, שכן פודיאטרים אמונים גם על העברת ידע וכלים אודות שמירה על כפות רגליים בריאות, לכלל הציבור ולאוכלוסיות מיוחדות.

 

טיפים לשמירה על בריאות כפות הרגליים

  • אל תוותרו על שטיפה יום יומית של כפות הרגל, הקפידו גם על ייבוש מוקפד שלהן.
  • אל תנעלו נעליים שאינם מתאימים למידת הרגליים שלכם או למבנה שלהן. השתדלו לבחור רק בנעליים שמספקות תמיכה וריפוד.
  • הקפדה על בחינת מצב כפות הרגליים יכולה להוביל לאבחון וטיפול מוקדמים.
  • אל תוותרו על תנועה ועל פעילות גופנית מכל סוג, לשיפור כוח וגמישות.

 

לסיכום

כאבים ומגבלות תנועה בכפות הרגליים ובקרסוליים דורשים טיפול כמעט מיידי, משום שכפות הרגליים ממלאות תפקיד חשוב בתפקוד היום יומי של כל אדם הולך. תחום הפודיאטריה בא להבטיח את בריאות כפות רגלינו.

פודיאטריה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא