חיפוש

הכל על התקנת פיאזומטר

כשמתחילים בפרויקט בנייה חדש, יש צורך להכין את הקרקע מראש, תרתי משמע. אחד הדברים שאנו צריכים וחייבים לעשות הוא להבין מהי איכות מי התהום בכדי לוודא שאין בקרקע זיהום. את הבדיקה הזאת ניתן לבצע באמצעות מכשיר בשם פיאזומטר. אז מהו בדיוק פיאזומטר, איך מתבצע תהליך ההתקנה שלו  ומדוע זה חשוב כל כך?

 

מה זה פיאזומטר?

הפיאזומטר הוא שמו של צינור ארוך ומחורר בו משתמשים בזמן קידוח צר קוטר. הפיאזומטר מאפשר לגלות את איכות מי התהום בקרקע המיועדת וגם לגלות דליפות של נוזלים שונים, בין אם זה באדמה או במיכלים אחרים. בפיאזומטר משתמשים באיזורי בנייה אבל גם בתחנות דלק. כשמוציאים את הפיאזומטר ניתן לראות האם יש בו נוזלים מסוגים מסויימים ובכך לדעת האם יש זיהום או דליפה של נוזלים מסוכנים.

שימוש בפיאזומטר בעת קידוחי ניסיון יכול לעזור באבחון מצב הקרקע שמיועדת לבנייה והתקנת תשתית בטוחה בה. הקידוח בדרך כלל מתבצע בשיטת הספירלה החלולה.

 

מהי שיטת קידוח ספירלה חלולה?

שיטה זו בעצם מאפשרת לקדוח באופן יבש, ללא שימוש בנוזל קדיחה. הקידוח הזה מתאים מאוד לפיאזומטר מאחר והוא מייצר כיס באדמה שמאפשר להחדיר ציוד נוסף. שיטת קדיחה זו מאפשרת לשמור על הקרקע והתהום ולא לפגוע בהם.

 

מהי התקנת פיאזומטר?

התקנת פיאזומטר היא פעולת החדרת הפיאזומטר אל הקרקע באמצעות קידוח. פעולה זו עלולה לקחת בין 5 ל-8 שעות, וזאת כתלות באדמה עצמה. לעיתים זה עלול לקחת גם מספר ימים אם הקרקע בעייתית. בסוף התהליך יותקן על ראש הקידוח מכסה אותו ניתן לנעול, וזאת בכדי להגן עליו, בגובה של כחצי מטר עד מטר ממפלס הקרקע. לאחר מכן ניתן יהיה לאבחן את מצב מי התהום ולתכנן את המשך תהליך הפרוייקט שלכם.

 

מה חשוב לעשות לפני התקנת פיאזומטר?

לפני ההתקנה חשוב להכין מראש מפרט של התוכנית כך שהקידוח יתבצע בדרך הנכונה ביותר ללא פגיעה בקרקע. פעולה זו מתבצעת על ידי המהנדס שנבחר לפרוייקט. חשוב להבין את כל גורמי הסביבה, ביניהם מפלס מי התהום ותשתיות סמוכות. לדוגמא בחורף מפלס מי התהום עולה וחשוב להבין זאת בכדי לבצע את התקנת הפיאזומטר בדרך האידיאלית. חשוב גם להקשיב לכל התקנות של הרשויות השונות, ביניהם רשות המים והמשרד לאיכות הסביבה.

 

איזה סוגים של פיאזומטר ישנם?

קיימים מספר סוגים של פיאזומטרים. סוג אחד מתאים יותר לניתור מפלס מי תהום והסוג השני מתאים יותר לשאיבה. כל איש מקצוע יוכל לבחור את הפיאזומטר שמתאים יותר לפרוייקט הנוכחי.

 

לסיכום

התקנת פיאזומטר היא חובה לפני תחילת כל תהליך בנייה על קרקע, וזאת בכדי להבין האם יש סיכון לזיהום במי התהום. תהליך זה מתבצע במספר שלבים, וחשוב לעשות זאת באופן מחושב ובהתאם לתנאי הסביבה.

מכונת חפירה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא