חיפוש

היגיינה אישית לילדים: דרכים מהנות וקלות ללמד ילדים את חשיבות הניקיון וההיגיינה

שגרת ניקיון והיגיינה הינה עניין חיוני לא רק בקרב מבוגרים, אלא גם בקרב ילדים. הורים רבים מודעים לעובדה זו, אך הם אינם יודעים איך לגרום לילדיהם ליישם את השגרה החשובה הזו. יצאנו לשוחח עם מומחים בתחום החינוך כדי לקבל הכוונה בנושא. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות מקרוב את הדרכים שאלה מסרו לנו.

 

הדרך הכי טובה ללמד ילדים על חשיבות הניקיון וההיגיינה – באמצעות משחק

מומחים בתחום החינוך ציינו בפנינו עובדה מעניינת. לדבריהם, בכל פעם שהורים ומחנכים נתקלים בקושי, הם צריכים להשתמש במשחק כדי להביא לשינוי. הרי ילדים צפויים להגיב בשלילה לבקשות חוזרות ונשנות שנוגעות לסידור החדר, כניסה למקלחת או שטיפת ידיים לפני ואחרי ארוחה. בפסקאות הבאות נציג בפניכם 2 משחקים שיאפשרו לכם ללמד את הילדים על חשיבות הניקיון וההיגיינה מבלי להתאמץ.

היגיינה אישית לילדים

המשחק ה – 1 שתוכלו ליישם בעת שטיפת ידיים: תפוס את החיידק

האפשרות הראשונה היא להציע לילדים לשחק במשחק "תפוס את החיידק". אם הילד שלכם צריך לשטוף ידיים מסיבה כלשהי והוא אינו מסכים לעשות זאת, עליכם לקרוא לו אל השירותים ולהציג בפניו את מיכל הסבון של מנל. תספרו לו שבתוך מיכל זה יש חומר מיוחד שמסלק כל מיני חיידקים שיושבים על הידיים. תוך כדי הסיפור, תסתכלו על היד של הילד בפרצוף מופתע ותראו לו את החיידקים שמתהלכים (הכול בדמיון כמובן). כך תגרמו לילד לצחוק ולרצות לתפוס את החיידקים עם הסבון.

 

המשחק ה – 2 שתוכלו ליישם כדי להיכנס למקלחת: הכנת בועות סבון ענקיות

המשחק הנוכחי מתאים להורים שמוצאים את עצמכם מתחננים מהילדים להיכנס אל המקלחת. אנו מציעים לכם להציג בפני הילדים את האפשרות להכין בועות סבון ענקיות באמצעות הגוף בלבד, למשל:

  • באמצעות החזקת האגודל והאצבע יחד תוך יצירת עיגול
  • באמצעות הצמדת היד למותניים או לבטן

היגיינה אישית לילדים

אפשרות נוספת: תאפשרו לילדים לבחור את המשחק

לאחר שתכירו לילדים שלכם את 2 המשחקים שהוצגו בפניכם לעיל, תוכלו לשאול אותם אם יש להם רעיון למשחק חדש שיאפשר להם לשמור על ניקיון הגוף. כך תאפשרו להם לפתח את הדמיון ותגרמו להם לרצות לשמור על היגיינה. בשלב זה אתם יכולים להסביר למה זה חשוב כל כך לשטוף ידיים ולהתקלח מידי יום. שכן, זה הזמן שבו הילדים שלכם יהיו פנויים להקשיב להסבר ולהפנים אותו.

 

השורה התחתונה – צאו לשחק

עכשיו יש בידיכם את כל המידע שיאפשר לילדים שלכם להכיר בהיגיינה ובחשיבות שלה. בשלב זה נותר לכם רק להזמין את הילדים למשחק. אנו מציעים לכם להעביר את המדריך הנוכחי להורים אחרים שחווים קושי בהקשר זה, כדי שגם הם יכירו באפשרות הנוחה והזמינה שתקל עליהם בשמירה על היגיינה בתוך הבית ומחוצה לו.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא