חיפוש

מה הפתרון האידיאלי להרחקת יונים מהמרפסת?

מרפסות הם אחד המרחבים הפופולאריים ביותר בדירות מגורים. מזג האוויר הישראלי מאפשר שהייה בהן ברוב ימות השנה. הבעיה מתחילה כשיונים מחליטות להתנחל בהן. מומחים להרחקת יונים ימליצו על מגוון שיטות להיפטר מהמטרד.

 

חלום המרפסת המפנקת

אחרי שנים של עבודה קשה הם הגיעו לנחלה, משפחת ישראלי רכשה דירה חדשה עם מרפסת גדולה. זה היה החלום שלהם, בית גדול עם חדר לכל ילד ומרפסת מפנקת שמספיק גדולה לאירוח ולארוחות משפחתיות על האש. הם כבר דיברו על רעיונות עיצוביים, על מיקום המנגל, על הכיסאות המפנקים ועל הדשא המלאכותי. הם הרשו לעצמם לחייך "עבדנו קשה, זה מגיע לנו". כשהם עשו מחקר על השכונה לפני שרכשו את הדירה, מישהו כתב משהו על בעיית יונים באזור, אבל הם התעלמו מכך לגמרי. רגע לפני תחילת האביב התחילו לצוץ להם אורחים בלתי רצויים. הם גרשו אותם במטאטא. כשיונה הטילה פצצת צואה על אחד הילדים, גב' ישראלי התחילה לעשות חיפוש באינטרנט והזדעזעה לקרוא על מחלת יונים, על טפילים, קרציות, פטריות וכינים. היא שוב נכנסה לאינטרנט וחיפשה את המומחה להרחקת יונים כי אף אחד לא ייקח מהם את חלום המרפסת המפנקת.

 

פתרון למגוון בעיות

בעיית היונים הופכת לנפוצה יותר ויותר במרחבים עירוניים ובריכוזי אוכלוסייה. הסביבה האנושית מקנה ליונים הגנות שאין להן בטבע, הרבה מקורות מזון ולא מעט פתרונות דגירה וקינון. הבעיה היחידה היא שחלק מאותן פתרונות הן במרפסת המפנקת. למרחיקי יונים יש מגוון פתרונות למגוון בעיות, גם רשת למרפסת שיכולה להרחיק יונים באופן יעיל. המומחה להרחקת יונים יפרט ללקוח את הפתרונות האפשריים ואף ימליץ על המועדף עליו, מתוקף ניסיונו בתחום.

 

רשת מונופיל

רשת מונופיל העשויה מניילון עמיד ושקוף, בעובי משתנה הנע בין 0.3 ל-0.8 מ"מ, נחשבת לפתרון הנפוץ ביותר בין הרשתות השונות. היתרון שלה הוא השקיפות שלה והיכולת לבחור באופציה של רשת עם חורים גדולים הנחשבת לזולה מרשתות צפופות יותר ולא פוגעת בתחושת המרחב הפתוח שמרפסת אמורה להעניק. רשת זאת עמידה לתנאי מזג האוויר הישראלי. המומחה להרחקת יונים יתקין אותה כמו שצריך באופן שיעניק פתרון ארוך טווח.

 

רשת פוליאתילן

פוליאתילן הוא פלסטיק עמיד  המשמש גם רשת למרפסת. ניתן לפרוס אותו למרחבים גדולים יחסית אך אחד מחסרונותיו היא חוסר שקיפותו המלאה. עוד בעיה שצריך לקחת בחשבון היא העובדה שפוליאתילן דליק בהשוואה לרשת מניילון ולכן עשוי להיחשב למפגע בטיחותי. רשת זאת ואחרות יכולות להרחיק גם ציפורים אחרות, בהתאם לעובי החורים שלה.

 

רשת מתכת

רשת מסוג זה עשויה מברזל מגולוון, היא חסינה מפני אש ולכן מומלץ להתקין אותה במקומות עם טמפרטורות גבוהות. המומחה להרחקת יונים ימליץ עליה כשמדובר במרחבים קטנים יותר. חסרונותיה של רשת זאת הם הנראות היא אינה שקופה ומורגשת. כמו כן היא כבדה יותר ולכן קשה עד לא יעיל להתקין אותה במרחבים גדולים יותר.

 

פתרונות נוספים

פתרונות נוספים למרפסות יכולים להיות דוקרנים, דחלילים, סלילים מקפיצים, ופסי דריכה מחשמלים. יש להתייעץ עם המומחה להרחקת יונים כדי שיסייע בבחירה הנכונה והמתאימה ביותר.

חייה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא