חיפוש

תביעה אזרחית נגד ביטוח לאומי

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מנהלים הליכים שונים מול הביטוח הלאומי. מקרים שונים מצריכים אותנו לקבל את כל הסיוע שניתן. פה נכנס הביטוח הלאומי, שאמור לסייע לנו במקרים שונים של צרות או נזקים. לצערנו, לא תמיד הביטוח הלאומי מצליח לסייע לנו.

לפעמים זה נובע גם מטעויות או מעוולות של הביטוח הלאומי, וכאן נכנסת האפשרות לתביעה אזרחית נגד הביטוח הלאומי. הנה מה שצריך לדעת על זה.

 

אתם והביטוח הלאומי

אין אזרח ישראלי שלא מכיר את הביטוח הלאומי. בכל זאת, כל אזרח נדרש לשלם לביטוח הלאומי מדי חודש, בין  אם הוא שכיר שהתשלום יורד לו מהמשכורת ובין אם הוא עצמאי שמשלם מדי חודש בעצמו או דרך הוראת קבע. התשלום לביטוח הלאומי לא מתבצע סתם ככה. המטרה היא ליצור תקציב גדול שיאפשר למדינה לסייע לאזרחים השונים במקרי חירום.

נכות כללית, מצב סיעודי, מוגבלויות ולקויות שונות, תאונות עבודה ופיטורים – הביטוח הלאומי אמור לסייע לנו באופן כלכלי כאשר אנחנו מגיעים למצבים שונים שמשפיעים באופן שלילי על היכולת שלנו להתכלכל. במקרים בהם אתם פונים אל הביטוח הלאומי, אתם אולי מצפים לקבל את התשלום המלא, אף לא תמיד כך הדבר. אם אתם זקוקים לסיוע מול הביטוח הלאומי, מוטב להסתייע עם עורך דין לתביעת חברות ביטוח.

 

לתבוע את הביטוח הלאומי

אם קרה לכם מקרה שמצדיק סיוע מהביטוח הלאומי, אתם צריכים להגיש לביטוח הלאומי תביעה. המטרה של התביעה היא להוכיח שאכן אירע לכם המקרה המסוים, למשל הגעה למצב של נכות, ושאכן מגיע לכם לקבל את הקצבה שמספק הביטוח הלאומי.

הביטוח הלאומי מצידו יקבל את התביעה שלכם ויבחן אותה. ברוב המוחלט של המקרים הוא גם יזמן אתכם להתייצב אל וועדה רפואית, שתקבע בין היתר את אחוזי הנכות שלכם. לפי אחוזי הנכות שייקבעו, תקבלו קצבה תואמת. במקרים מסוימים הביטוח יכול לדחות את התביעה שלכם.

 

תביעה אזרחית

תביעה אזרחית היא כל הליך משפטי שמתנהל בבית משפט, שאינו הליך פלילי או מנהלי ואינו מתרחש בבג"צ. באופן כללי, כל אזרח יכול להגיש תביעה אזרחית נגד כל אזרח אחר או נגד כל גוף אחר. לכן, ניתן להגיש תביעה אזרחית גם נגד הביטוח הלאומי.

תביעה אזרחית נגד הביטוח הלאומי מוגשת באמצעות טופס ייעודי לבית המשפט. אפשר לתבוע את הביטוח הלאומי כדי לחייב אותו להכיר במצב מסוים כלפיכם, כמו נכות או סיעודיות, להגיש תביעה כדי לקבל גמלה מסוימת או להגיש תביעה אזרחית כחלק מערעור.

 

עורך דין תביעות ביטוח

אתם צריכים לתבוע את הביטוח הלאומי? מומלץ לעשות זאת עם איש מקצוע שיוכל להבטיח את הזכויות החוקיות שלכם ואת הצלחת התביעה. אנשי המקצוע שמיומנים בצורה הטובה ביותר עם הביטוח הלאומי אלו עורכי דין לתביעות ביטוח.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך עובד תהליך אישור אפוסטיל 
איך עובד תהליך אישור אפוסטיל 

אפוסטיל הוא אישור רשמי המאמת את חתימתו וזהותו של נושא משרה ציבורית על מסמך רשמי. תהליך אישור האפוסטיל חיוני לצורך השימוש במסמכים רשמיים מחוץ לגבולות

קרא עוד »
כיצד מתבצע תהליך קבלת ירושה
כיצד מתבצע תהליך קבלת ירושה?

רבים הם האנשים שצפו במהלך חייהם בסדרות וסרטים שהציגו כדרך אגב את ההתמודדות עם תהליך קבלת ירושה. שכן, מדובר בעניין מורכב שעשוי להוביל לא פעם לסכסוכים בין

קרא עוד »