חיפוש

אלה הסיבות לאסוף מודיעין עסקי על המתחרים שלכם

אם אתם מעוניינים לקבל אינפורמציה עסקית על המתחרים שלכם, לדעת מהן הפעילויות השווקיות שמנוהלות ממש עכשיו בתחום השוק שלכם, לקבל מידע שישאיר אתכם צעד אחד לפני כולם – כנראה שאתם זקוקים לקבלת מודיעין עסקי שיעזור לכם לדעת היכן אתם ממוקמים ביחס למתחרים ולהביא את העסק לשגשוג משמעותי ורב יותר.

 

האם מודיעין עסקי הוא באמת דבר יעיל כל כך?

תחרות בין חברות ועסקים המתמקדים באותם ענפים מסחריים ופלחי שוק היא עניין ידוע למדי. הרי ברור שבעל המכולת שבפינת הרחוב ידאג לשמור על מחירים נמוכים כדי להתחרות במכולת החדשה שנפתחה לידו ושחברת הסלולר תשקף לציבור נתונים גרועים על מהירות הגלישה של המתחרה. אך מודיעין עסקי כשלעצמו הוא הרבה מעבר לשיווק יתרונות על חשבון חסרונות המתחרים: זהו המידע שיעזור לעסק להבין את מה שבדרך כלל נותר חבוי ונסתר מעיניו כמו טכניקת העבודה בעסק המתחרה, מחזורי הרווחיות, החולשות, המהלכים החדשים שעתידים לבוא ועוד. כשמדובר בדרך אישית לייעל את הארגון ולהשיג מידע ונתונים המשקפים את מצבו בשוק – שום חברה לא תוכל לסרב לכך ולמעשה כיום כמעט כל החברות נעזרות בשירות משרדי החקירות השונים כדי לאסוף מידע עסקי על חברות מתחרות או לקוחותיהם.

איסוף מודיעין עסקי מאגד את המידע באופן שיטתי לגבי מספר רב של אלמנטים חשובים: אנשים, מספרים, דרכי פעולה, מהלכים עסקיים, רעיונות חדשים ועוד. כל אלה יוכלו לעזור להבנת האינטרסים העסקיים של המתחרים ולהביא לתהליכי קבלת החלטות יעילים יותר, המבוססים על מידע אמיתי מתוך השטח ולא על תחושות בטן והנחות כלליות.

 

האם מודיעין עסקי וריגול תעשייתי הם בעצם אותו הדבר?

מודיעין עסקי הוא בשום אופן לא ריגול תעשייתי ולמעשה אלה שני אלמנטים שונים לחלוטין זה מזה. מודיעין עסקי מתמקד באיסוף מידע ש"נמצא בחוץ" בגלוי ואפשר להצליב אותו, לנתח ולעבד. מכאן שמדובר בפעולת חקירות חוקית ולגיטימית. הצד הנגדי הוא הריגול העסקי והתעשייתי, שכולל איסוף מידע חשאי וסודי על הארגון, חשיפת מהלכים שטרם הושקו, תהליכי עבודה פנימיים, שיטות ייצור ועוד. זוהי פעולה שעשויה להיחשב כעבירה פלילית לכל דבר ועניין, משום שכדי להשיג את המידע יש להשתמש בדרכים אפלות כמו פריצה לתיבת מייל, גניבת מסמכים, האזנות סתר ועוד.

 

השיטות היעילות לאיסוף המידע

תהליך האיסוף של המודיעין העסקי מתגבש הרבה פעמים על פי מידת היצירתיות והדמיון של החוקר: כל המידע קיים לנגד עיניו, אך עליו להבין בדיוק לאן לכוון את המבט. איסוף המידע יכול להתבצע גם בתערוכות או בכנסים שבהן משתתפות אותן חברות רלוונטיות וניתן לשוחח עם משקיעים, ספקים ולקוחות המקיימים איתן שיתוף פעולה. בנוסף, זוהי הזדמנות ללמוד עוד על המחירים, תהליכי המכירה ומאזן הכוחות באותו פלח שוק.

שיטת איסוף נוספת היא הרשתות החברתיות. דרך רשתות כמו פייסבוק, לינקדאין ואפילו אינסטגרם ניתן לזהות את המסרים השיווקיים של העסק, למצוא התכתבויות עם מחלקת שירות הלקוחות ואפילו לגלות פרסומים לא זהירים של עובדים שחושפים מידע יקר ערך.

שיטת פעולה נוספת היא לקיים אינטראקציה ישירה עם אותה חברה שעליה מתגבש איסוף המודיעין העסקי. אפשר לרכוש מהחברה, לפנות אליה בשאלות ולמעשה להפוך למשך זמן מה ללקוחות נאמנים המשתמשים במערכי השיווק, השירות והתמיכה שלה.

נתוני היריבים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא