חיפוש

לומדים לתואר ראשון? הסבר על נקודות המס שלכם

אנשים רבים הלומדים לתואר ראשון או כאלו שסיימו אותו, אינם מודעים לזכאותם להחזרי מס. החזרי מס לבעלי תואר ראשון הם חלק מהצעדים שעושה המדינה בכדי לעודד אנשים ללמוד לתארים אקדמאים, מתוך התפיסה שאוכלוסייה אקדמאית תגדיל את סיכויי ההצלחה שלה בתחומים רבים ותביא לפיתוח והישגים. מסיבה זו ועל מנת לאזן את פערי ההכנסה של בוגרי תואר ראשון שרק נכנסו לשוק העבודה, המדינה מעניקה הטבות מס. מהן ההטבות? למי הן מגיעות? וכיצד תוכלו לדרוש אותן?

 

למי מגיעה הטבת המס?

בוגרי תואר ראשון שסיימו את לימודיהם בין השנים 2007-2013 זכאים לנקודת מס אחת בכל חודש לאחר סיום הלימודים למשך מספר שנים כשהזמן המקסימלי הוא שלוש שנים. מאז 2014 ההטבה התעדכנה, ובוגרי תואר ראשון זכאים לנקודת מס אחת במשך שנה, שניתן לבחור האם לנצל אותה בשנה לאחר שסיימתם את התואר או בזו שאחריה, לפי העדיפות שלכם בהתחשב בתשלומי המס שעליכם לשלם. במקרים רבים שנת העבודה הראשונה לאחר סיום התואר היא פחות מתגמלת ולכן כדאי לנצל את הטבת המס בשנה לאחר מכן, אין אפשרות לנצל את ההטבה לאחר שנתיים מסיום התואר אך במידה ולא ידעתם על ההטבה ניתן לנצל אותה רטרואקטיבית. תוכלו לקבל חצי נקודת מס נוספת במידה וסיימתם תואר שני במקביל לתואר הראשון באותה שנת המס וגם בוגרים של לימודים מקצועיים זכאים להטבת מס של נקודה, אך במידה ולמדתם תואר ראשון במקביל תקבלו נקודת מס אחת עבור שניהם יחד.

 

מה שווי ההטבה?

נכון ל-2021 נקודת מס אחת שווה 218 שקלים, זה אומר שמי שלמד בין שנת 2007 ל-2013 יהיה זכאי להחזרי מס בשווי אלפי שקלים, אך גם מי שסיים את לימודיו לאחר מכן יהיה זכאי ל-2,616 שקלים, סכום לא קטן ששווה להתאמץ כדי לקבל אותו חזרה. את הכסף הזה עליכם לדרוש ממס הכנסה והוא אינו מגיע אליכם באופן אוטומטי, לכן אנשים רבים שאינם מודעים לזכויותיהם לא זוכים ליהנות מההטבה המגיעה להם. דווקא אנשים שעובדים כעצמאים הם בעלי סיכוי גדול יותר לקבל את ההחזר מכיוון שהם ממילא ממלאים דו"חות שנתיים ומתאמים מס ולכן במידה והם מודעים לזכות זו הם פשוט יכולים להוסיף את המסמכים הנדרשים לאותו הדו"ח, במקרה של מסיימי התואר הראשון שעובדים כשכירים עליהם לציין בטופס 101 בתחילתה של עבודה חדשה שהם בוגרי תואר ראשון בכדי לדרוש את הכספים המגיעים להם.

 

ומה אם לא ידעתם על ההטבה בסיום התואר הראשון?

במקרה כזה תוכלו להגיש בקשה להחזרי מס באופן רטרואקטיבי במידה ולא עברו יותר מ-6 שנים ממועד ההטבה, זכרו שעליכם להגיש על כל שנת מס בנפרד. בעת ההגשה בין אם אתם עצמאים, שכירים או מגישים בצורה רטרואקטיבית תצטרכו לצרף מסמכים המוכיחים שאתם בוגרי תואר ראשון. ניתן להיעזר בחברות להחזרי מס או לקבל מידע באתר המסביר על נקודות מס תואר ראשון.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא