חיפוש

מי חייב לדווח על נדל"ן בחו"ל ולמה?

דיווח על נדל"ן מעבר לים הוא לעיתים חובה שנקבעת לפי סוג ההשקעה ובהתאם לאופי של המשקיע. במאמר הבא נסביר מי מחויבים בדיווח מן הסוג הזה, מה הוא כולל וכיצד מעבירים אותו בצורה נכונה

המטרה של מיסוי נדל"ן בחו"ל הוא למסות הכנסות שנובעות מדמי שכירות. עם זאת, המיסוי הוא על הכנסות שנובעות מדמי שכירות מנדל"ן של יחידים ישראלים וקיימות אפשרויות שונות שמתוכן אפשר לבחור את זו שהכי מתאימה לדרישות ולצרכים.

הדגש הוא על כך שאפשר לבחור בין שני מסלולים: במסלול הרגיל יחול שיעור מס מלא על ההכנסה נטו אך מותר לקזז מדמי השכירות את ההוצאות הרלוונטיות ואף את המס הזר שישולם. מנגד, קיים מסלול מופחת בשיעור מס של 15%, כל עוד ההכנסה מהשכרה בחו"ל היא לא הכנסה מעסק. במילים אחרות, המסלול השני מתמקד בשיעור מס קבוע על ההכנסות ברוטו ובניכוי הוצאות הפחת בלבד.

 

האם אני צריך לדווח על הכנסה משכירות בחו"ל?

כל התושבים בישראל חייבים במס על ההכנסות שלהם, גם אם הן הופקו בחוץ לארץ. המשמעות היא שחובה לדווח על נדל"ן בחו"ל כי זה החוק ומשום שמדובר על מנגנון מיסוי שבו המדינה משתמשת כדי לייצר הכנסות. בין אם קונים ואז מוכרים נדל"ן כדי לייצר רווח וליהנות מפערי התשואה ובין אם עושים את זה בצורה קבועה במסגרת שכירות, הדיווח הוא חובה על פי החוק וכך גם התשלום של המיסים.

הנקודה היא שאפשר לבחור את המסלול המתאים. בשביל לבחור מסלול מתאים, אפשר לאסוף מידע רלוונטי ממקורות אמינות כגון זה https://masamerica.co.il ואף להתייעץ ישירות עם בעלי המקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. בזכות היכרות של בעלי מקצוע עם תחום הנדל"ן ועם המאפיינים שלו, אפשר לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת.

 

כך נערכים לתשלומי המיסים

מכל האמור לעיל אפשר להבין את החשיבות הרבה של דיווח על נדל"ן בחו"ל. הדיווח הזה הוא לא פריבילגיה של משקיעים גדולים או גופים מוסדיים, אלא דרישה חוקית שהיא חלק בלתי נפרד מהאופן שבו משלמים מיסים. אם מבינים שחובה לשלם מיסים על כל סוג של הכנסה, בין אם היא הופקה בארץ ובין אם בארצות הברית או במדינות אחרות בעולם, מפנימים גם את החשיבות של הדיווח.

החדשות הטובות הן שאפשר ואף צריך להיערך אל תשלומי המיסים. היערכות כזו כבר מגלמת בתוכה את ההשוואה בין מסלולי המיסוי השונים ואת המאפיינים שלהם. לאחר מכן, בודקים איך יהיה הכי משתלם לחשב את גובה המס לפי גובה ההכנסה והשכירות. לבסוף, כל מה שיישאר לעשות זה ליצור קשר עם בעלי מקצוע על מנת לתאם את הדיווח עצמו. אחרי שמתאמים את הדיווח, משלמים את המיסים כחוק וממשיכים ליהנות מההכנסה הקיימת.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא