חיפוש

כמה זמן לוקח טיפול אופטיון לגליובלסטומה

טיפול בשדות חשמליים הוא שיטת טיפול לא פולשנית המבוססת על העברת אותות חשמליים בתדרים מתחלפים ובעצימות נמוכה אל תאי הגידול הסרטניים במוח. מטרת הטיפול היא לשבש את תהליך ההתחלקות של התאים הממאירים ולגרום למותם. מכיוון שתאי המוח הבריאים מתחלקים לאט יותר, הטיפול, ככל הנראה אינו משפיע עליהם או שהוא בעל השפעה מזערית בלבד. במאמר זה נרחיב לגבי אופן הטיפול ואורכו.

 

טיפול אופטיון

טיפול אופטיון ניתן באמצעות מכשיר אותו ניתן לשאת לכל מקום. המכשיר מופעל על ידי סוללות נטענות או בחיבור ישיר לחשמל והוא פועל בעזרת חוטים המתחברים לארבעה אלקטרודות המוצמדים ישירות אל עור הקרקפת. השימוש במערכי המתמרים מחייב גילוח תכוף של הראש, על מנת להיטיב את המגע בין האלקטרודות לעור. עוד על טיפולי גליובלסטומה מולטיפרומה כאן.

 

משך הזמן ביממה

בשונה מטיפולים תרופתיים, על מנת  שטיפול אופטיון יעבוד יש להיות מחוברים למכשיר באופן רציף ככל שניתן. ההמלצה היא להיות מחוברים למכשיר במשך כ-18 שעות ביממה. משך הטיפול הכולל משתנה ממטופל למטופל ותלוי במצב הגידולים ונסיגתם והוא נקבע על פי הוראות הרופא המטפל, בהתאם לבדיקות התקופתיות. יש להמשיך עם טיפול אופטיון רציף עד להחלמה מלאה.

 

אופן פעולת המכשיר

הסיבה שיש למקסם את שעות פעילות המכשיר קשורה למנגנון הפעולה שבאמצעותו המכשיר נלחם במחלה. למולקולות בתאי הגוף יש מטען חשמלי אשר ניתן להשפיע עליו גם מבחוץ. האלקטרודות שבקסדה מחדירות למוח שדות חשמליים אשר פוגעים ביכולת החלוקה של התאים הסרטניים. הטיפול בדרך כלל ניתן יחד עם תרופות כימותרפיות והתוצאות הקליניות דרמטיות.

 

מלחמה בסרטן

שיבוש השדות החשמליים מפריע לתאים הסרטניים להשלים את תהליך החלוקה שלהם. בזמן חלוקת תאים סרטניים יש שלב שבו החומר הגנטי משתכפל. לצורך השכפול והחלוקה, כל כרומוזום מתמקם ליד 'אחיו' בשורה, כאשר התא מקבל מעין צורה של שעון חול לקראת ההתנתקות וחלוקה. כאשר המולקולות מסתובבות לכיוון השדה החשמלי התהליך לא מתרחש.

 

הפעלה רציפה

טיפול אופטיון יעיל לחולים בסרטן מוח מסוג גליובלסטומה כטיפול קו ראשון וגם לאחר כישלון של טיפול קיים. כאמור, ישנה חשיבות גדולה להפעלת המכשיר ברציפות, על מנת למנוע מהתאים הסרטניים להתחלק ולא לאפשר גידולים הממאירים להמשיך להתפשט במוח. הטיפול אינו פולשני אך דורש חבישה מתמשכת של הקסדה על כל אי הנוחות המתלווה לכך.

תופעות הלוואי לשימוש במכשיר יכולות להיות תחושת חום או עקצוץ מקומי בקרקפת וגירוי מקומי בעור הקרקפת.

 

טיפול רציף עד להחלמה

לסיכום הנושא, במאמר זה הסברנו את אופן הפעילות של מכשיר האופטיון. כפי שהסברנו, מכיוון שהמכשיר משבש את חלוקת התאים הסרטניים הטיפול צריך להיות מתמשך ורציף לאורך שעות היממה ככל האפשר. משך הזמן הכולל לטיפול במכשיר תלוי במצב המחלה ולרוב יש להמשיך את הטיפול, במקביל לטיפולים המקבילים עד להחלמה מלאה של המטופל.

ציוד רפואי

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא