חיפוש

מטבעות דיגיטליים – כך תעשו את זה נכון

בשנים האחרונות נושא המטבעות הדיגיטליים סוחף את העולם. ברור לכל בר דעת שמדובר בתעשיית העתיד, ואנשים רבים ממהרים להצטרף כמה שיותר מוקדם וללמוד את הנושא לעומק. אך עם עליית הפופולריות, נדמה שכל אדם שני נהיה מומחה ויועץ למטבעות דיגיטליים, ולכל אחד עצה שונה. אז איך נעשה את זה נכון?

 

רגע, מה זה בכלל מטבע דיגיטלי?

מטבע דיגיטלי הוא מטבע שזמין רק באופן דיגיטלי. ניתן לכנותו גם כסף דיגיטלי או מטבע אלקטרוני. מטבע דיגיטלי קיימים אך ורק בעולם האינטרנטי ולכן, מן הסתם, ניתן לגשת אליהם רק דרך מחשב או טלפון נייד. כמו מטבעות אחרים, ניתן לשלם באמצעות מטבע דיגיטלי על מנת לרכוש מוצרים או על מנת לשלם עבור שירות מסוים. חשוב לזכור שלכסף אין ייצוג ממשי, רק אלקטרוני.

מטבע דיגיטלי

קודם כל, בצעו תחקיר מקיף

כמו בנושאים רבים אחרים, גם פה חשוב לזכור את הפתגם שגננות ברחבי ישראל חוזרות עליו שוב ושוב: רק חמור קופץ בראש. כאשר אתם ניגשים לבנות את הארנק הדיגיטלי שלכם, אתם עלולים למהר ולהתחיל לחפש מטבעות פופולריים לרכישה מהירה ולרווח קל. אך זו תהיה כמובן טעות, מכיוון שכמו בכל תחום, אין דבר כזה כסף קל. כאשר אתם בונים ארנק דיגיטלי, מומלץ לקחת את הזמן, לסרוק את האינטרנט אחר טיפים מועילים ולא למהר לבזבז את כספכם על כל מטבע דיגיטלי שמוצע לכם.

 

יש סוגים שונים של מטבע דיגיטלי?

מומלץ לשים לב לסוגים השונים הקיימים בעולם המטבעות הדיגיטליים. ההבדל המרכזי בין סוגים שונים הוא שחלק מהמטבעות הדיגיטליים הינם מטבעות המונפקים על ידי בנק מרכזי, מה שמכונה באנגלית Centralized currency וחלק אינם מונפקים על ידי בנק של מדינה ולכן מכונים Decentralized currency. מטבעות שאינם מונפקות על ידי בנק מרכזי הינם מטבעות שמתופעלים דרך רשתות עמיתים על מנת לייתר את הצורך במתווך, שהם הבנקים. מטבע מסוג זה ניתן לסחור ישירות מול סוחרים.

מטבע דיגיטלי

כמה מטבעות דיגיטליים יש?

כאשר נכנסים לעולם המטבעות הדיגיטליים, חשוב לשים לב שישנם אלפי סוגים של מטבעות דיגיטליים. רכישה של מרביתם תהיה השקעה שגויה שככל הנראה לא תניב רווחים בעתיד. מצד שני, הדרך הטובה ביותר למקסם את הרווחים מההשקעות היא למצוא מטבעות דיגיטליים שהשווי שלהם לא יקר מדי ולהשקיע ברכישה שלהם, לכן רכישה של מטבעות פופולריים כמו ביטקוין היא גם לא צעד מומלץ.

 

סיכום

לסיכום, עולם המטבעות הדיגיטליים הוא עולם סבוך שיש להכיר היטב לפני שמתחילים לרכוש מטבעות. שימו לב שאתם מבינים לעומק את ההבדל בין מטבע דיגיטלי המונפק על ידי בנק מרכזי לבין מטבע דיגיטלי אשר אפשר לקנות ולמכור יחסית מול הסוחרים ולא לעבור דרך המתווך, הבנק המרכזי. כמו כן, זכרו שלרכוש מטבעות פופולריים לא יעזור במיקסום הרווחים.

מטבעות דיגיטליים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא